Binance Square
BeInCrypto FI
4.7k Publikācijas

BeInCrypto FI

image
Square verificēts
🌍 Nopeat uutiset ja puolueeton analyysi 26 kielellä!
0 Seko
72 Sekotāji
1.2K+ Patika
Publikācijas
·
--
Skatīt tulkojumu
Bitcoin vai tekoäly? BlackRock ja JPMorgan ovat erimielisiä siitä, minne pääoma virtaa seuraavaksiWall Streetin suurimmat nimet ovat eri mieltä yksinkertaisesta valinnasta: Bitcoin vai AI. BlackRock odottaa taloudellisen pelon nostavan Bitcoinin (BTC) hintaa, kun taas JPMorganin Jamie Dimon luottaa AI-vetoiseen osakehintaralliin. Tämä jakauma muodostaa ratkaisevan kysymyksen vuoden 2026 loppupuolelle. Sijoittajien on päätettävä, voittaako AI:n suuntaus vai Bitcoinin makrotason suojautumis-tapa seuraavan pääomavirran. BlackRock liittää Bitcoinin Yhdysvaltojen velkahuoliin Robert Mitchnick, BlackRockin digitaalisten omaisuuserien johtaja, kertoi, että Bitcoin on jäänyt jälkeen, koska AI on vienyt sijoittajien huomion. Hänen mukaansa tilanne muuttuu, kun Yhdysvaltojen alijäämät palaavat esiin keskivaalien lähestyessä. Bitcoinin hinta on noin 64 360 dollaria, mikä on noin 49 % alempana lokakuun 2025 ennätyksestä 126 080 dollaria. BlackRockin iShares Bitcoin Trust tuki tuolloin edellistä hintarallia suurimpana spot Bitcoin ETF:nä. Bitcoinin hinnan kehitys. Lähde: BeInCrypto “Ja mitä enemmän pelkoa on lainanottotasosta tai rahan painamisen riskeistä, sitä tärkeämmäksi tämä nousee — mielestäni juuri tämä on merkittävin fundamentti ajuri tulevaisuudessa,” Robert Mitchnick, BlackRock, Yahoon kautta. Seuraa meitä X:ssä ja pysy ajan tasalla tuoreimmista uutisista Dimon näkee AI-tsunamin JPMorganin johtaja Jamie Dimon on vastakkaisella kannalla. Hän viittaa AI:n investointeihin, jotka ovat tänä vuonna noin 700 miljardia dollaria, työttömyyden ollessa 4,3 % ja talouskasvun vakaana. S&P 500 ylitti 7 600 ensimmäistä kertaa kesäkuun alkupuolella, nousun vetureina toimivat AI-yritykset. S&P500 (SPX) kehitys. Lähde: TradingView “Olemme härkämäisessä markkinassa. Se on kuin pieni tsunami. Kun tällainen suuntaus alkaa, sitä on hyvin vaikea pysäyttää,” Jamie Dimon, JPMorgan, Fortunen kautta. Dimon on pitkään suhtautunut kielteisesti Bitcoiniin, jopa kutsuen sitä huijaukseksi. Hän kuitenkin varoittaa, että geopoliittiset ja taloudelliset riskit kasvavat pinnan alla seuraavan vuoden tai kahden aikana. Bitcoin vai AI seuraavassa pääomaaallossa? Tutkimusyhtiö NYDIG nostaa esiin Bitcoinin kysynnän heikkenemisen. Spot Bitcoin ETF:istä on vedetty ulos 6,4 miljardia dollaria 7. toukokuuta jälkeen, ja vain kahtena päivänä on nähty positiivista virtaa tämän ajankohdan jälkeen. Spot Bitcoin ETF -virrat. Lähde: SoSoValue Stablecoinien saldot ovat laskeneet myös 8 miljardia dollaria 22. toukokuuta jälkeen. Nämä lunastukset osoittavat mihin institutionaalinen raha liikkuu. Analyytikko Greg Cipolaro lisäsi, että historiallisesti Bitcoinin heikoimmat kuukaudet ovat elokuussa ja syyskuussa. Tuo ajanjakso osuu juuri ennen vaalikeskustelua, johon BlackRock nojaa. Toistaiseksi AI houkuttelee pääomia, jotka ennen sijoitettiin Bitcoiniin ja kultaan. Lähikuukaudet laittavat molemmat näkemykset testiin. Jos alijäämät nousevat otsikoihin marraskuun äänestyksen lähestyessä, Bitcoinin suojautumiskeissi voi tehdä paluun. Siihen asti AI pitää rahan hallussaan.

Bitcoin vai tekoäly? BlackRock ja JPMorgan ovat erimielisiä siitä, minne pääoma virtaa seuraavaksi

Wall Streetin suurimmat nimet ovat eri mieltä yksinkertaisesta valinnasta: Bitcoin vai AI. BlackRock odottaa taloudellisen pelon nostavan Bitcoinin (BTC) hintaa, kun taas JPMorganin Jamie Dimon luottaa AI-vetoiseen osakehintaralliin.
Tämä jakauma muodostaa ratkaisevan kysymyksen vuoden 2026 loppupuolelle. Sijoittajien on päätettävä, voittaako AI:n suuntaus vai Bitcoinin makrotason suojautumis-tapa seuraavan pääomavirran.
BlackRock liittää Bitcoinin Yhdysvaltojen velkahuoliin
Robert Mitchnick, BlackRockin digitaalisten omaisuuserien johtaja, kertoi, että Bitcoin on jäänyt jälkeen, koska AI on vienyt sijoittajien huomion. Hänen mukaansa tilanne muuttuu, kun Yhdysvaltojen alijäämät palaavat esiin keskivaalien lähestyessä.
Bitcoinin hinta on noin 64 360 dollaria, mikä on noin 49 % alempana lokakuun 2025 ennätyksestä 126 080 dollaria. BlackRockin iShares Bitcoin Trust tuki tuolloin edellistä hintarallia suurimpana spot Bitcoin ETF:nä.
Bitcoinin hinnan kehitys. Lähde: BeInCrypto
“Ja mitä enemmän pelkoa on lainanottotasosta tai rahan painamisen riskeistä, sitä tärkeämmäksi tämä nousee — mielestäni juuri tämä on merkittävin fundamentti ajuri tulevaisuudessa,” Robert Mitchnick, BlackRock, Yahoon kautta.
Seuraa meitä X:ssä ja pysy ajan tasalla tuoreimmista uutisista
Dimon näkee AI-tsunamin
JPMorganin johtaja Jamie Dimon on vastakkaisella kannalla. Hän viittaa AI:n investointeihin, jotka ovat tänä vuonna noin 700 miljardia dollaria, työttömyyden ollessa 4,3 % ja talouskasvun vakaana.
S&P 500 ylitti 7 600 ensimmäistä kertaa kesäkuun alkupuolella, nousun vetureina toimivat AI-yritykset.
S&P500 (SPX) kehitys. Lähde: TradingView
“Olemme härkämäisessä markkinassa. Se on kuin pieni tsunami. Kun tällainen suuntaus alkaa, sitä on hyvin vaikea pysäyttää,” Jamie Dimon, JPMorgan, Fortunen kautta.
Dimon on pitkään suhtautunut kielteisesti Bitcoiniin, jopa kutsuen sitä huijaukseksi. Hän kuitenkin varoittaa, että geopoliittiset ja taloudelliset riskit kasvavat pinnan alla seuraavan vuoden tai kahden aikana.
Bitcoin vai AI seuraavassa pääomaaallossa?
Tutkimusyhtiö NYDIG nostaa esiin Bitcoinin kysynnän heikkenemisen. Spot Bitcoin ETF:istä on vedetty ulos 6,4 miljardia dollaria 7. toukokuuta jälkeen, ja vain kahtena päivänä on nähty positiivista virtaa tämän ajankohdan jälkeen.
Spot Bitcoin ETF -virrat. Lähde: SoSoValue
Stablecoinien saldot ovat laskeneet myös 8 miljardia dollaria 22. toukokuuta jälkeen. Nämä lunastukset osoittavat mihin institutionaalinen raha liikkuu.
Analyytikko Greg Cipolaro lisäsi, että historiallisesti Bitcoinin heikoimmat kuukaudet ovat elokuussa ja syyskuussa.
Tuo ajanjakso osuu juuri ennen vaalikeskustelua, johon BlackRock nojaa. Toistaiseksi AI houkuttelee pääomia, jotka ennen sijoitettiin Bitcoiniin ja kultaan.
Lähikuukaudet laittavat molemmat näkemykset testiin. Jos alijäämät nousevat otsikoihin marraskuun äänestyksen lähestyessä, Bitcoinin suojautumiskeissi voi tehdä paluun. Siihen asti AI pitää rahan hallussaan.
Skatīt tulkojumu
Hopea kohtaa ratkaisevan tason, jatkuuko hinta laskussaHopea yrittää palauttaa 69 dollarin tason lähes kolmen prosentin nousun jälkeen. Metallin hinta on kuitenkin yhä 45 % alhaisempi kuin tammikuun ennätys, ja se on tasolla, joka ratkaisee seuraavan suuremman liikkeen suunnan. Palautus liittyy siihen, että Lähi-idän jännitteet ovat helpottaneet Yhdysvaltojen ja Iranin aselevon vuoksi. Kuitenkin vahvempi dollari ja varovainen Fed pitävät jalometallit paineen alla, jolloin hopea jää kamppailemaan palautumisen ja syvemmän laskun välimaastoon. Miksi Kiyosaki seuraa hopeaa, muttei osta vielä Hopean hinta (XAG) nousi maanantaina noin 66,7 dollariin, lähes 2,8 % päivän aikana. Nousu seurasi aselepoa, joka vähensi aikaisempaa turvasatamakysyntää. Robert Kiyosaki, Rich Dad Poor Dad -kirjan kirjoittaja, totesi tällä viikolla odottavansa, ennen kuin lisää kultaa, hopeaa, Bitcoinia (BTC) ja Ethereumia (ETH) hänen salkkuunsa. Hän korostaa, että makrotalousympäristö, ei laskevat hinnat, määrittelee ostojen oikean ajoituksen. Gold and silver prices are falling. Q: Am I buying or selling?A: One mistake I have made (and I’ve made many) is letting price determine reasons to buy or sell any asset.I have learned to understand the “context” or the environment the asset is in….not the price.For… — Robert Kiyosaki (@theRealKiyosaki) June 20, 2026 Kiyosaki ei antanut hintatavoitetta tai aikarajaa. Kauppiaille jää yksi kysymys: miltä aidosti käänteinen liike näyttäisi hopean kurssikehityksessä? Ratkaiseva taso: 68,88 dollaria Neljän tunnin graafissa hopea on pudonnut 0,618 Fibonacci-tasosta, joka on 68,88 dollaria, ja yrittää nyt palata sen yläpuolelle. Tämä taso toimii seuraavan liikkeen kääntöpisteenä. Riippumaton analyytikko Kamile Uray nostaa esiin tuen 63 dollarissa, joka on tähän asti pitänyt. Jos hinta nousee yli 71 dollaria, tie kohti 77–89 dollarin vastusaluetta avautuu. $XAU #Altın 4366 üzerinde kapanış yaparsa (yani üzerinde bir gün kalırsa) yükseliş 4598 seviyesine kadar devam edebilir. Düşen mavi trend üzerinde bir – iki gün oyalanırsa asıl yükseliş o zaman devam edecektir. Zirveyi yeniden deneyebilir. Düşen trendin… pic.twitter.com/2R0CCUY64O — Kamile Uray (@remdocan) June 22, 2026 Päätös takaisin tämän alueen yläpuolelle viittaisi, että palautumiselle on tilaa. Muuten metalli pysyy lukittuna 63 dollarin tuen ja 71 dollarin vastuksen väliin. XAG-hintaennuste riippuu 68,88 dollarin tasosta Päiväkaaviossa hopean hinta on ollut selvässä laskutrendissä tammikuusta lähtien. Se on muodostanut useita yhä matalampia huippuja, kuten 96 ja 89 dollarin kohdalla, sekä matalampia pohjia. Hinta on nyt noin 45 % alempana kuin ennätys 121,76 dollaria, mikä osoittaa, että korjausliike syvenee. Relative Strength Index (RSI) on noussut lähelle 40:tä, mutta pysyy yhä alle neutraalin 50-tason. Paluu 68,88 dollarin tasolle siirtäisi huomion 79 dollariin ja edelleen 89 dollarin vastusalueelle. Jos se menetetään, hinta voi laskea 55 dollariin, joka on 0,786-taso ja pitkän aikavälin tuki. XAG päivittäinen graafi. Lähde: Tradingview 68,88 dollaria on taso, joka Kiyosakin odottaman käänteen täytyy ylittää. Viikkotason päätös sen yläpuolelle olisi merkki suunnanmuutoksesta. Jos taso hylätään, laskeva rakenne pysyy ennallaan. Tällä hetkellä trendi suosii myyjiä, kunnes hopea pystyy pitämään hinnan tämän tason yläpuolella.

Hopea kohtaa ratkaisevan tason, jatkuuko hinta laskussa

Hopea yrittää palauttaa 69 dollarin tason lähes kolmen prosentin nousun jälkeen. Metallin hinta on kuitenkin yhä 45 % alhaisempi kuin tammikuun ennätys, ja se on tasolla, joka ratkaisee seuraavan suuremman liikkeen suunnan.
Palautus liittyy siihen, että Lähi-idän jännitteet ovat helpottaneet Yhdysvaltojen ja Iranin aselevon vuoksi. Kuitenkin vahvempi dollari ja varovainen Fed pitävät jalometallit paineen alla, jolloin hopea jää kamppailemaan palautumisen ja syvemmän laskun välimaastoon.
Miksi Kiyosaki seuraa hopeaa, muttei osta vielä
Hopean hinta (XAG) nousi maanantaina noin 66,7 dollariin, lähes 2,8 % päivän aikana. Nousu seurasi aselepoa, joka vähensi aikaisempaa turvasatamakysyntää.
Robert Kiyosaki, Rich Dad Poor Dad -kirjan kirjoittaja, totesi tällä viikolla odottavansa, ennen kuin lisää kultaa, hopeaa, Bitcoinia (BTC) ja Ethereumia (ETH) hänen salkkuunsa. Hän korostaa, että makrotalousympäristö, ei laskevat hinnat, määrittelee ostojen oikean ajoituksen.
Gold and silver prices are falling. Q: Am I buying or selling?A: One mistake I have made (and I’ve made many) is letting price determine reasons to buy or sell any asset.I have learned to understand the “context” or the environment the asset is in….not the price.For…
— Robert Kiyosaki (@theRealKiyosaki) June 20, 2026
Kiyosaki ei antanut hintatavoitetta tai aikarajaa. Kauppiaille jää yksi kysymys: miltä aidosti käänteinen liike näyttäisi hopean kurssikehityksessä?
Ratkaiseva taso: 68,88 dollaria
Neljän tunnin graafissa hopea on pudonnut 0,618 Fibonacci-tasosta, joka on 68,88 dollaria, ja yrittää nyt palata sen yläpuolelle. Tämä taso toimii seuraavan liikkeen kääntöpisteenä.
Riippumaton analyytikko Kamile Uray nostaa esiin tuen 63 dollarissa, joka on tähän asti pitänyt. Jos hinta nousee yli 71 dollaria, tie kohti 77–89 dollarin vastusaluetta avautuu.
$XAU #Altın 4366 üzerinde kapanış yaparsa (yani üzerinde bir gün kalırsa) yükseliş 4598 seviyesine kadar devam edebilir. Düşen mavi trend üzerinde bir – iki gün oyalanırsa asıl yükseliş o zaman devam edecektir. Zirveyi yeniden deneyebilir. Düşen trendin… pic.twitter.com/2R0CCUY64O
— Kamile Uray (@remdocan) June 22, 2026
Päätös takaisin tämän alueen yläpuolelle viittaisi, että palautumiselle on tilaa. Muuten metalli pysyy lukittuna 63 dollarin tuen ja 71 dollarin vastuksen väliin.
XAG-hintaennuste riippuu 68,88 dollarin tasosta
Päiväkaaviossa hopean hinta on ollut selvässä laskutrendissä tammikuusta lähtien. Se on muodostanut useita yhä matalampia huippuja, kuten 96 ja 89 dollarin kohdalla, sekä matalampia pohjia.
Hinta on nyt noin 45 % alempana kuin ennätys 121,76 dollaria, mikä osoittaa, että korjausliike syvenee. Relative Strength Index (RSI) on noussut lähelle 40:tä, mutta pysyy yhä alle neutraalin 50-tason.
Paluu 68,88 dollarin tasolle siirtäisi huomion 79 dollariin ja edelleen 89 dollarin vastusalueelle. Jos se menetetään, hinta voi laskea 55 dollariin, joka on 0,786-taso ja pitkän aikavälin tuki.
XAG päivittäinen graafi. Lähde: Tradingview
68,88 dollaria on taso, joka Kiyosakin odottaman käänteen täytyy ylittää. Viikkotason päätös sen yläpuolelle olisi merkki suunnanmuutoksesta. Jos taso hylätään, laskeva rakenne pysyy ennallaan.
Tällä hetkellä trendi suosii myyjiä, kunnes hopea pystyy pitämään hinnan tämän tason yläpuolella.
Skatīt tulkojumu
Tom Lee ja Joe Lubin edistävät uutta Ethereum-aloitetta parantamaan institutionaalista käyttöäEthlabs käynnistyi maanantaina itsenäisenä voittoa tavoittelemattomana tutkimuslaboratoriona, jonka tavoitteena on valmistella Ethereumia (ETH) laajaan institutionaaliseen käyttöön. Rahoitusta johtavat BitMine:n hallituksen puheenjohtaja Tom Lee, SharpLink ja Ethereumin toinen perustaja Joe Lubin. Laboratorio tarjoaa viidelle entiselle Ethereumin säätiön vanhemmalle tutkijalle pysyvän työpaikan vakaalla rahoituksella. Se perustettiin vain muutama päivä sen jälkeen, kun säätiö menetti vuoden toisen yhteisjohtajansa. Miksi Ethlabs käynnistyy nyt Viisi perustajajäsentä olivat rakentamassa Ethereumin lopullisuutta, skaalautuvuutta, datan saatavuutta ja protokollan taloutta työskennellessään säätiössä. Ansgar Dietrichs tulee toimimaan toiminnanjohtajana, ja tiimi siirtää reaalimaailman tarpeita protokollapäivityksiksi. Käynnistys tapahtuu Ethereumin säätiön selkeän haasteen keskellä. Hsiao-Wei Wang erosi tällä viikolla yhteisjohtajan tehtävästä, mikä on osa laajempaa johtajien lähtöaaltoa, jossa ainakin kahdeksan vanhempaa henkilöä on poistunut viidessä kuukaudessa. Säätiö on viestinyt siirtymisestä monisolmumalliin, jossa useat itsenäiset ryhmät kehittävät verkkoa rinnakkain. Entinen säätiön osallistuja Trent Van Epps varoitti äskettäin noin 30 miljoonan dollarin vuotuisesta rahoitusvajeesta ydin-kehitystiimeille. Tom Lee kuitenkin kumosi puheet Ethereumin rahoituskriisistä ja totesi, että voittoa tavoittelevat panostajat ja yksityiset tukijat tulevat paikkaamaan rahoituksen. Ethlabs is supported by a broad coalition across the Ethereum ecosystem: DeFi builders, core devs, L2 founders, cypherpunks, investors, institutions, and researchers.People who care deeply about Ethereum’s future, protecting its core properties, and bringing them to the… pic.twitter.com/f3HGDtEIol — Ethlabs (@ethlabs_org) June 22, 2026 Seuraa meitä X:ssä, niin saat tuoreimmat uutiset reaaliajassa Tukijat uskovat institutionaaliseen superjaksoon Rahoitusta antavat BitMine Immersion Technologies, SharpLink, Lubin sekä muut tukijat kuten Anchorage, Octant ja SNZ. Tom Lee, Joe Lubin tukevat Ethlabsia, kun Ethereumin institutionaalinen eteneminen saa tunnelmaa BitMine, joka on suurin yritysmuotoinen ETH:n haltija, panostaa kohti 5 %:n osuutta liikkeellä olevasta ETH:sta ja jakaa Tom Leen pitkän aikavälin Ethereum-näkemyksen. Rakenteen avulla tutkimus pysyy riippumattomana. Rahoitukset kulkevat ulkopuolisen apurahojen hallinnoijan kautta, ja toimintaa seurataan kvartaaliraporteilla ja vuosittaisella tilintarkastuksella. Tukijoilla ei ole vaikutusvaltaa tutkimuksen suuntaan, vaan se kuuluu Ethlabsin johdolle. Ethlabsin mukaan alkuvaiheen kehitys kohdistuu nopeampaan selvitykseen, ketjujen väliseen yhteentoimivuuteen, suurempaan pääverkon kapasiteettiin sekä Ethereumin rahataloudellisten ominaisuuksien tutkimukseen. SharpLinkin toimitusjohtaja Joseph Chalom yhdisti hankkeen kasvavaan kysyntään Ethereumin tokenisointiinfrastruktuurille. “Olemme instituutioiden superjakson alussa Ethereumissa, ja tämän organisaation tutkijat ovat ne henkilöt, jotka tekevät verkosta siihen valmiin”, totesi Joseph Chalom, SharpLinkin toimitusjohtaja lanseeraustiedotteessa. Malli muistuttaa Lubinin kuvailemaa steward-solmujen verkostoa, jossa Ethereumin ylläpitoa jaetaan säätiön ulkopuolelle. Ulkopuolisen rahan merkitys ratkaissee, kuinka nopeasti Ethereumin institutionaalinen tunnelma lähikuukausina etenee.

Tom Lee ja Joe Lubin edistävät uutta Ethereum-aloitetta parantamaan institutionaalista käyttöä

Ethlabs käynnistyi maanantaina itsenäisenä voittoa tavoittelemattomana tutkimuslaboratoriona, jonka tavoitteena on valmistella Ethereumia (ETH) laajaan institutionaaliseen käyttöön. Rahoitusta johtavat BitMine:n hallituksen puheenjohtaja Tom Lee, SharpLink ja Ethereumin toinen perustaja Joe Lubin.
Laboratorio tarjoaa viidelle entiselle Ethereumin säätiön vanhemmalle tutkijalle pysyvän työpaikan vakaalla rahoituksella. Se perustettiin vain muutama päivä sen jälkeen, kun säätiö menetti vuoden toisen yhteisjohtajansa.
Miksi Ethlabs käynnistyy nyt
Viisi perustajajäsentä olivat rakentamassa Ethereumin lopullisuutta, skaalautuvuutta, datan saatavuutta ja protokollan taloutta työskennellessään säätiössä.
Ansgar Dietrichs tulee toimimaan toiminnanjohtajana, ja tiimi siirtää reaalimaailman tarpeita protokollapäivityksiksi.
Käynnistys tapahtuu Ethereumin säätiön selkeän haasteen keskellä. Hsiao-Wei Wang erosi tällä viikolla yhteisjohtajan tehtävästä, mikä on osa laajempaa johtajien lähtöaaltoa, jossa ainakin kahdeksan vanhempaa henkilöä on poistunut viidessä kuukaudessa.
Säätiö on viestinyt siirtymisestä monisolmumalliin, jossa useat itsenäiset ryhmät kehittävät verkkoa rinnakkain.
Entinen säätiön osallistuja Trent Van Epps varoitti äskettäin noin 30 miljoonan dollarin vuotuisesta rahoitusvajeesta ydin-kehitystiimeille.
Tom Lee kuitenkin kumosi puheet Ethereumin rahoituskriisistä ja totesi, että voittoa tavoittelevat panostajat ja yksityiset tukijat tulevat paikkaamaan rahoituksen.
Ethlabs is supported by a broad coalition across the Ethereum ecosystem: DeFi builders, core devs, L2 founders, cypherpunks, investors, institutions, and researchers.People who care deeply about Ethereum’s future, protecting its core properties, and bringing them to the… pic.twitter.com/f3HGDtEIol
— Ethlabs (@ethlabs_org) June 22, 2026
Seuraa meitä X:ssä, niin saat tuoreimmat uutiset reaaliajassa
Tukijat uskovat institutionaaliseen superjaksoon
Rahoitusta antavat BitMine Immersion Technologies, SharpLink, Lubin sekä muut tukijat kuten Anchorage, Octant ja SNZ.
Tom Lee, Joe Lubin tukevat Ethlabsia, kun Ethereumin institutionaalinen eteneminen saa tunnelmaa
BitMine, joka on suurin yritysmuotoinen ETH:n haltija, panostaa kohti 5 %:n osuutta liikkeellä olevasta ETH:sta ja jakaa Tom Leen pitkän aikavälin Ethereum-näkemyksen.
Rakenteen avulla tutkimus pysyy riippumattomana. Rahoitukset kulkevat ulkopuolisen apurahojen hallinnoijan kautta, ja toimintaa seurataan kvartaaliraporteilla ja vuosittaisella tilintarkastuksella.
Tukijoilla ei ole vaikutusvaltaa tutkimuksen suuntaan, vaan se kuuluu Ethlabsin johdolle.
Ethlabsin mukaan alkuvaiheen kehitys kohdistuu nopeampaan selvitykseen, ketjujen väliseen yhteentoimivuuteen, suurempaan pääverkon kapasiteettiin sekä Ethereumin rahataloudellisten ominaisuuksien tutkimukseen.
SharpLinkin toimitusjohtaja Joseph Chalom yhdisti hankkeen kasvavaan kysyntään Ethereumin tokenisointiinfrastruktuurille.
“Olemme instituutioiden superjakson alussa Ethereumissa, ja tämän organisaation tutkijat ovat ne henkilöt, jotka tekevät verkosta siihen valmiin”, totesi Joseph Chalom, SharpLinkin toimitusjohtaja lanseeraustiedotteessa.
Malli muistuttaa Lubinin kuvailemaa steward-solmujen verkostoa, jossa Ethereumin ylläpitoa jaetaan säätiön ulkopuolelle.
Ulkopuolisen rahan merkitys ratkaissee, kuinka nopeasti Ethereumin institutionaalinen tunnelma lähikuukausina etenee.
Skatīt tulkojumu
3 meemikolikkoa seurattavaksi kesäkuun neljännellä viikolla 2026Kolme meemikolikkoa on ainutlaatuisessa asetelmassa kesäkuun 2026 viimeisellä viikolla. Jokaisella näkyy ero lohkoketjutietojen ja hinnan välillä. Älykkäät sijoittajat ja suurimmat lompakot liikkuvat nyt, mutta kaaviot eivät aina vahvista näitä suuntauksia. Official Trump (TRUMP) Official Trump (TRUMP) avaa viikon yhtenä volatiileimmista seurattavista nimistä. Tokenin hinta nousi yli 5 % vuorokaudessa, mutta asetelma vetää kahteen suuntaan samaan aikaan. Haluatko lisää tällaisia token-analyysiä? Tilaa päätoimittaja Harsh Notariyan Päivittäinen Crypto-uutiskirje täältä. Lohkoketjutiedoissa näkyy härkien suuntaus. Älysijoittajilla on nettolongi 627 000 dollaria Hyperliquid perpetualeissa, mikä viittaa mahdolliseen hinnannousuun. Spot-pörsseistä virtasi ulos 681 000 dollaria, mikä kertoo tokenien keräämisestä. Rahoituskorko, joka on toistuva palkkio longien ja shortien välillä, on negatiivinen ja lähes 24 % vuositasolla. Shortit maksavat siis longeille. Tuoreet 559 000 dollarin lompakko-ostot viittaavat uusiin ostajiin. Koska älysijoittajat ovat jo longeina, rahoituskorko kannustaa härkiä pitämään kiinni positioista, mikä vahvistaa nousupainotusta. TRUMP-positioiden yleiskatsaus: Nansen Data Hintakaavio viestii kuitenkin toista. TRUMP, Solanan meemikolikko, on kaupankäynyt laskevassa kanavassa maaliskuun puolivälistä alkaen, eli hinta-alue laskee tasaisesti. Kolikko yritti rikkoa 2,20 dollarin tason 13. kesäkuuta, mutta epäonnistui. Volyymi kasvoi tuolloin hetkellisesti, mutta laski nopeasti, eikä pysyvää ostovoimaa löytynyt. Samaa impulssi–hiipuminen-kuviota nähdään nyt uudestaan. Noususuuntainen positiointi on täydessä ristiriidassa karhumarkkinarakenteen kanssa, ja kyseessä on klassinen tunnelmaansa ansa. TRUMP-hinta-analyysi: TradingView Tästä syystä TRUMP on yksi viikon seuratuimmista meemikolikoista. 2,20 dollarin tason saavuttaminen vaatisi 16,46 %:n nousun ja kääntäisi suuntauksen. Siihen saakka älysijoittajien tuki voi mahdollistaa lyhyitä palautusliikkeitä kanavan sisällä. Jos niissä epäonnistutaan, 1,48 dollarin taso avautuu, varsinkin jos Trumpiin liitetyt jännitteet Iranin kanssa kasvavat uudelleen. SPX6900 (SPX) SPX6900 (SPX) on listalla, koska se pitää yhä nousua yllä, vaikka useimmat meemit ovat laskeneet. Token on nousussa noin 8 % tällä viikolla, mutta suurimmat lompakot jakautuvat kahteen eri suuntaan. Tämä jako tekee SPX:stä kiinnostavan meemikolikon seurattavaksi. 18. kesäkuuta alkaen kaksi suurinta lompakkoryhmää ovat eriytyneet. Lompakot, joissa on 1–10 miljoonaa SPX:ää, kasvattivat osuuttaan 33,98 %:sta 34,69 %:iin. Suurempi, 10–100-miljoonan ryhmä, pienensi osuuttaan 28,56 %:sta 27,79 %:iin. Suurimmat ja nopeat sijoittajat siis myyvät, kun pienemmät lompakot ostavat lisää. SPX-omistajien jakauma: Santiment Nansen vahvistaa jaon. Älyraha on nyt nettishly 115 000 dollaria perpeissä. Positiivinen rahoituskorko tukee heitä ja long-positiot maksavat shorteille. Tämä tukee isompien whalejen myyntiä. Uusien lompakoiden 439 000 dollarin ostot kertovat pienemmistä ostajista, mikä vastaa pienempien whalejen optimismia. SPX-positioiden yleiskatsaus: Nansen Data Kaavio selittää varovaisuutta. SPX teki tuplahuipun 0,49 dollariin – laskusuuntainen kuvio, jossa hinta hylätään kaksi kertaa samasta tasosta. Torjunta tapahtui 11. toukokuuta ja uudestaan 17. kesäkuuta. Älysijoittajat saattoivat ottaa shortteja tuohon seinään. 0,26 dollarin tason murtuminen avaisi 45 %:n laskuvaran. SPX-hinta-analyysi: TradingView Tasot ratkaisevat suunnan. Ensimmäinen este on 0,38 dollaria, sitten 0,40 dollaria ja kolmantena 0,44 dollaria. Todellinen härkätrendi vaatii 0,49 dollarin tason palauttamista. Jos hinta putoaa alle 0,35 dollarin, avautuu tie ensin 0,31 dollariin ja sen jälkeen 0,26 dollariin. Degen (DEGEN) Degen (DEGEN) on yksi harvoista meemikolikoista, joka jatkaa nousuaan. Tokenin hinta on noussut noin 8 % päivässä ja yli 25 % viikossa. Tämä vahvuus korostuu, kun kilpailijat pysähtyvät. Käyrän rakenne näyttää kuitenkin epävarmalta noususta huolimatta. DEGEN on liikkunut nousevassa kanavassa 30. toukokuuta lähtien – mallissa, jossa hinta liikkuu kahden yhdensuuntaisen trendiviivan välissä. Token lähestyy jälleen ylempää trendiviivaa. Kuitenkin volyymi on laskenut 4. kesäkuuta alkaen lähelle matalimpia tasojaan. Tästä syystä hintaralli voi olla voimaton jatkamaan vieläkin ylemmäs. Nansen tukee varovaisuutta. DEGENillä ei ole perpetual-markkinaa, joten vivutettuja shortteja ei voi tulkita. Spot-markkinoilla myyjiä on enemmän kuin ostajia 24 tunnin suhteessa, ja suurin omistaja myi tällä viikolla 185 miljoonaa tokenia. Fiksu raha seuraa sivusta ilman todellisia tarjouksia. Pörssin ulosvirtaus 251 000 dollaria ja uudet lompakot ovat toistaiseksi myönteinen vastavoima, mutta usko on ohut. Degenin positioiden kokonaiskuva: Nansen Data Heikko volyymi ja vaimea rahavirta tukevat toisiaan. Molemmat kertovat vahvan tuen puuttumisesta nousulle. Degenin hintakehityksen analyysi: TradingView Avainkynnys on 0,0020 dollaria. Jos se ylittyy selkeästi, ylempi trendiviiva avautuu. Vähenevä volyymi voi kuitenkin rajoittaa liikettä ensin. Tällöin 0,0017 dollaria toimii tukitasona. Kun tämän alle mennään, seuraavat tasot ovat 0,0015 dollaria ja sitten 0,0014 dollaria. Näissä olosuhteissa odotettu tunnelman vetämä hintapiikki ja karhumainen kaavio ovat ristiriidassa, mikä tekee Degenistä yhden tämän viikon olennaisista meemikolikoista seurattavaksi.

3 meemikolikkoa seurattavaksi kesäkuun neljännellä viikolla 2026

Kolme meemikolikkoa on ainutlaatuisessa asetelmassa kesäkuun 2026 viimeisellä viikolla. Jokaisella näkyy ero lohkoketjutietojen ja hinnan välillä.
Älykkäät sijoittajat ja suurimmat lompakot liikkuvat nyt, mutta kaaviot eivät aina vahvista näitä suuntauksia.
Official Trump (TRUMP)
Official Trump (TRUMP) avaa viikon yhtenä volatiileimmista seurattavista nimistä. Tokenin hinta nousi yli 5 % vuorokaudessa, mutta asetelma vetää kahteen suuntaan samaan aikaan.
Haluatko lisää tällaisia token-analyysiä? Tilaa päätoimittaja Harsh Notariyan Päivittäinen Crypto-uutiskirje täältä.
Lohkoketjutiedoissa näkyy härkien suuntaus. Älysijoittajilla on nettolongi 627 000 dollaria Hyperliquid perpetualeissa, mikä viittaa mahdolliseen hinnannousuun.
Spot-pörsseistä virtasi ulos 681 000 dollaria, mikä kertoo tokenien keräämisestä. Rahoituskorko, joka on toistuva palkkio longien ja shortien välillä, on negatiivinen ja lähes 24 % vuositasolla. Shortit maksavat siis longeille.
Tuoreet 559 000 dollarin lompakko-ostot viittaavat uusiin ostajiin. Koska älysijoittajat ovat jo longeina, rahoituskorko kannustaa härkiä pitämään kiinni positioista, mikä vahvistaa nousupainotusta.
TRUMP-positioiden yleiskatsaus: Nansen Data
Hintakaavio viestii kuitenkin toista. TRUMP, Solanan meemikolikko, on kaupankäynyt laskevassa kanavassa maaliskuun puolivälistä alkaen, eli hinta-alue laskee tasaisesti.
Kolikko yritti rikkoa 2,20 dollarin tason 13. kesäkuuta, mutta epäonnistui. Volyymi kasvoi tuolloin hetkellisesti, mutta laski nopeasti, eikä pysyvää ostovoimaa löytynyt. Samaa impulssi–hiipuminen-kuviota nähdään nyt uudestaan. Noususuuntainen positiointi on täydessä ristiriidassa karhumarkkinarakenteen kanssa, ja kyseessä on klassinen tunnelmaansa ansa.
TRUMP-hinta-analyysi: TradingView
Tästä syystä TRUMP on yksi viikon seuratuimmista meemikolikoista. 2,20 dollarin tason saavuttaminen vaatisi 16,46 %:n nousun ja kääntäisi suuntauksen.
Siihen saakka älysijoittajien tuki voi mahdollistaa lyhyitä palautusliikkeitä kanavan sisällä. Jos niissä epäonnistutaan, 1,48 dollarin taso avautuu, varsinkin jos Trumpiin liitetyt jännitteet Iranin kanssa kasvavat uudelleen.
SPX6900 (SPX)
SPX6900 (SPX) on listalla, koska se pitää yhä nousua yllä, vaikka useimmat meemit ovat laskeneet. Token on nousussa noin 8 % tällä viikolla, mutta suurimmat lompakot jakautuvat kahteen eri suuntaan. Tämä jako tekee SPX:stä kiinnostavan meemikolikon seurattavaksi.
18. kesäkuuta alkaen kaksi suurinta lompakkoryhmää ovat eriytyneet. Lompakot, joissa on 1–10 miljoonaa SPX:ää, kasvattivat osuuttaan 33,98 %:sta 34,69 %:iin.
Suurempi, 10–100-miljoonan ryhmä, pienensi osuuttaan 28,56 %:sta 27,79 %:iin. Suurimmat ja nopeat sijoittajat siis myyvät, kun pienemmät lompakot ostavat lisää.
SPX-omistajien jakauma: Santiment
Nansen vahvistaa jaon. Älyraha on nyt nettishly 115 000 dollaria perpeissä. Positiivinen rahoituskorko tukee heitä ja long-positiot maksavat shorteille. Tämä tukee isompien whalejen myyntiä.
Uusien lompakoiden 439 000 dollarin ostot kertovat pienemmistä ostajista, mikä vastaa pienempien whalejen optimismia.
SPX-positioiden yleiskatsaus: Nansen Data
Kaavio selittää varovaisuutta. SPX teki tuplahuipun 0,49 dollariin – laskusuuntainen kuvio, jossa hinta hylätään kaksi kertaa samasta tasosta. Torjunta tapahtui 11. toukokuuta ja uudestaan 17. kesäkuuta. Älysijoittajat saattoivat ottaa shortteja tuohon seinään. 0,26 dollarin tason murtuminen avaisi 45 %:n laskuvaran.
SPX-hinta-analyysi: TradingView
Tasot ratkaisevat suunnan. Ensimmäinen este on 0,38 dollaria, sitten 0,40 dollaria ja kolmantena 0,44 dollaria. Todellinen härkätrendi vaatii 0,49 dollarin tason palauttamista. Jos hinta putoaa alle 0,35 dollarin, avautuu tie ensin 0,31 dollariin ja sen jälkeen 0,26 dollariin.
Degen (DEGEN)
Degen (DEGEN) on yksi harvoista meemikolikoista, joka jatkaa nousuaan. Tokenin hinta on noussut noin 8 % päivässä ja yli 25 % viikossa. Tämä vahvuus korostuu, kun kilpailijat pysähtyvät.
Käyrän rakenne näyttää kuitenkin epävarmalta noususta huolimatta. DEGEN on liikkunut nousevassa kanavassa 30. toukokuuta lähtien – mallissa, jossa hinta liikkuu kahden yhdensuuntaisen trendiviivan välissä.
Token lähestyy jälleen ylempää trendiviivaa. Kuitenkin volyymi on laskenut 4. kesäkuuta alkaen lähelle matalimpia tasojaan. Tästä syystä hintaralli voi olla voimaton jatkamaan vieläkin ylemmäs.
Nansen tukee varovaisuutta. DEGENillä ei ole perpetual-markkinaa, joten vivutettuja shortteja ei voi tulkita.
Spot-markkinoilla myyjiä on enemmän kuin ostajia 24 tunnin suhteessa, ja suurin omistaja myi tällä viikolla 185 miljoonaa tokenia. Fiksu raha seuraa sivusta ilman todellisia tarjouksia. Pörssin ulosvirtaus 251 000 dollaria ja uudet lompakot ovat toistaiseksi myönteinen vastavoima, mutta usko on ohut.
Degenin positioiden kokonaiskuva: Nansen Data
Heikko volyymi ja vaimea rahavirta tukevat toisiaan. Molemmat kertovat vahvan tuen puuttumisesta nousulle.
Degenin hintakehityksen analyysi: TradingView
Avainkynnys on 0,0020 dollaria. Jos se ylittyy selkeästi, ylempi trendiviiva avautuu. Vähenevä volyymi voi kuitenkin rajoittaa liikettä ensin. Tällöin 0,0017 dollaria toimii tukitasona. Kun tämän alle mennään, seuraavat tasot ovat 0,0015 dollaria ja sitten 0,0014 dollaria.
Näissä olosuhteissa odotettu tunnelman vetämä hintapiikki ja karhumainen kaavio ovat ristiriidassa, mikä tekee Degenistä yhden tämän viikon olennaisista meemikolikoista seurattavaksi.
Skatīt tulkojumu
Trumpin Valkoinen talo vihjaa kvanttiteknologian edistämisestä: onko Bitcoinin seuraava suuri nar...Valkoisen talon virallinen tili vihjasi arvoituksellisella “Q posting” -viestillä, mutta täsmensi Q:n tarkoittavan kvanttia. Viesti teki kuivasta politiikasta viraalihetken ja herätti uudelleen keskustelun Bitcoinin kvanttivaarasta. Tili kehotti seuraajia “pysymään kuulolla” ja ennakoi presidentti Donald Trumpin hallinnon kvanttialoitetta. Kryptosijoittajien kannalta ajoitus nosti jälleen esiin huolen Bitcoinin kryptografian kestävyydestä. Miksi kvanttihankkeella on merkitystä Bitcoinille Vihjaus oli tahallaan arvoituksellinen. “White House julkaisee tänään Q postingin… Ja Q tarkoittaa Quantumia. Pysykää kuulolla.” Valkoisen talon virallinen tili julkaisi tämän maanantaina, mikä keräsi huomiota ja kritiikkiä ennen kvanttipaljastusta. So now the official White House account has now resorted to click bait?Go make some arrests, end the war in the Middle East, arrest the deep state, and ramp up deportations.You know, the things we voted for.If you do that you won’t have to post click bait. — Derrick Evans (@DerrickEvans4WV) June 22, 2026 Meemin taustalla on todellista politiikkaa. Kyseinen ennakkovihjaus liittyy toimeenpanomääräykseen, jonka odotetaan julkaistavan tällä viikolla, raportoi Nextgov. Sen mukaan FBI ja tiedusteluviranomaiset velvoitettaisiin suojaamaan kvanttitutkimukset ulkomaiselta vakoilulta. Sama määräys ohjaa energia- ja puolustusministeriöitä rakentamaan kvanttitietokoneen. Raportoinnin mukaan tavoitteena on nopeuttaa siirtymistä post-quantum-kryptografiaan ja laajentaa investointeja kvanttiyrityksiin kaupankäynnin avulla. Aloite jatkaa Trumpin aikaisempia toimia. Hän allekirjoitti kansallisen Quantum Initiative Act -lain vuonna 2018, vaikka keskeiset osat siitä raukesivat vuonna 2023. Kehitys vaikuttaa samanaikaisesti molempiin suuntiin Bitcoinin kannalta. Tehokkaammat koneet vievät lähemmäs Q-Daytä, jolloin kvanttitietokone saattaa murtaa lompakoiden suojauksena käytettävän kryptografian. Matematiikka kehittyy. Vuonna 2019 Googlen tutkija Craig Gidney arvioi, että RSA-2048 -salauksen murtaminen vaatisi noin 20 miljoonaa kubittia. Hänen toukokuussa 2025 päivittämänsä arvio on jo alle miljoona kubittia. Global Risk Institute -organisaation kyselyn mukaan todennäköisyys tehokkaalle koneelle seuraavan 15 vuoden aikana on jo 50 %. Ratkaisuna on ottaa käyttöön kvantinkestävä kryptografia, mutta sen koordinointi verkossa vie vuosia. CZ herättää uudelleen keskustelun Satoshin kolikoista Vihjaus julkaistiin vain päiviä sen jälkeen, kun Binancen perustaja Changpeng Zhao (CZ) ehdotti Satoshin lepäävien kolikoiden jäädyttämistä. Hän nosti asian esiin Galaxy Researchin Alex Thornille, painottaen kyseessä olevan yhteisön päätös, ei hänen henkilökohtainen suunnitelmansa. Panokset ovat konkreettisia. Maaliskuun alkuun mennessä yli 34 % kaikesta Bitcoinista oli paljastanut julkisen avaimen lohkoketjussa BIP-361:n mukaan. Nämä kolikot jäävät alttiiksi tulevaisuuden kvanttihyökkäyksille. Jameson Loppin ja viiden muun laatima luonnos estäisi siirrot kvanttiherkille Bitcoin-osoitteille. Lisäksi se mitätöisi perinteiset allekirjoitukset kahden vuoden jälkeen. Kriitikot katsovat, että pakotettu lukitus rikkoo Bitcoinin sääntöä siitä, ettei kukaan voi ottaa itselleen toisen kolikoita. CZ on kehottanut aiemmin rauhallisuuteen kvanttivaaran suhteen ja uskoo verkon ehtivän päivittyä ajoissa. Satoshi Nakamoton arvioitu 1,1 miljoonan BTC:n määrä, johon on päästy Patoshi-mallin avulla, on korkein yksittäinen kohde. Bitcoinin markkinahinnalla, joka on noin 64 545 dollaria, varanto on arvoltaan noin 71 miljardia dollaria. Bitcoinin hinnan kehitys. Lähde: BeInCrypto “Washington teki kaksi asiaa selväksi. Amerikka aikoo rakentaa maailman kyvykkäimmät kvanttijärjestelmät ja puolustaa niitä ja niiden mahdollisesti murtamaa infrastruktuuria sekä dataa”, sanoi Quantum Coast Capitalin perustaja Matt Cimaglia kommentissaan Nextgoville. Valkoinen talo tarjosi sekä meemin että lupauksen. Jää nähtäväksi, muuttuuko tuleva määräys Bitcoinin kvanttivaara seuraavaksi krypton määrittäväksi tarinaksi – se riippuu määräyksen sisällöstä.

Trumpin Valkoinen talo vihjaa kvanttiteknologian edistämisestä: onko Bitcoinin seuraava suuri nar...

Valkoisen talon virallinen tili vihjasi arvoituksellisella “Q posting” -viestillä, mutta täsmensi Q:n tarkoittavan kvanttia. Viesti teki kuivasta politiikasta viraalihetken ja herätti uudelleen keskustelun Bitcoinin kvanttivaarasta.
Tili kehotti seuraajia “pysymään kuulolla” ja ennakoi presidentti Donald Trumpin hallinnon kvanttialoitetta. Kryptosijoittajien kannalta ajoitus nosti jälleen esiin huolen Bitcoinin kryptografian kestävyydestä.
Miksi kvanttihankkeella on merkitystä Bitcoinille
Vihjaus oli tahallaan arvoituksellinen.
“White House julkaisee tänään Q postingin… Ja Q tarkoittaa Quantumia. Pysykää kuulolla.”
Valkoisen talon virallinen tili julkaisi tämän maanantaina, mikä keräsi huomiota ja kritiikkiä ennen kvanttipaljastusta.
So now the official White House account has now resorted to click bait?Go make some arrests, end the war in the Middle East, arrest the deep state, and ramp up deportations.You know, the things we voted for.If you do that you won’t have to post click bait.
— Derrick Evans (@DerrickEvans4WV) June 22, 2026
Meemin taustalla on todellista politiikkaa. Kyseinen ennakkovihjaus liittyy toimeenpanomääräykseen, jonka odotetaan julkaistavan tällä viikolla, raportoi Nextgov.
Sen mukaan FBI ja tiedusteluviranomaiset velvoitettaisiin suojaamaan kvanttitutkimukset ulkomaiselta vakoilulta.
Sama määräys ohjaa energia- ja puolustusministeriöitä rakentamaan kvanttitietokoneen. Raportoinnin mukaan tavoitteena on nopeuttaa siirtymistä post-quantum-kryptografiaan ja laajentaa investointeja kvanttiyrityksiin kaupankäynnin avulla.
Aloite jatkaa Trumpin aikaisempia toimia. Hän allekirjoitti kansallisen Quantum Initiative Act -lain vuonna 2018, vaikka keskeiset osat siitä raukesivat vuonna 2023.
Kehitys vaikuttaa samanaikaisesti molempiin suuntiin Bitcoinin kannalta. Tehokkaammat koneet vievät lähemmäs Q-Daytä, jolloin kvanttitietokone saattaa murtaa lompakoiden suojauksena käytettävän kryptografian.
Matematiikka kehittyy. Vuonna 2019 Googlen tutkija Craig Gidney arvioi, että RSA-2048 -salauksen murtaminen vaatisi noin 20 miljoonaa kubittia. Hänen toukokuussa 2025 päivittämänsä arvio on jo alle miljoona kubittia.
Global Risk Institute -organisaation kyselyn mukaan todennäköisyys tehokkaalle koneelle seuraavan 15 vuoden aikana on jo 50 %. Ratkaisuna on ottaa käyttöön kvantinkestävä kryptografia, mutta sen koordinointi verkossa vie vuosia.
CZ herättää uudelleen keskustelun Satoshin kolikoista
Vihjaus julkaistiin vain päiviä sen jälkeen, kun Binancen perustaja Changpeng Zhao (CZ) ehdotti Satoshin lepäävien kolikoiden jäädyttämistä. Hän nosti asian esiin Galaxy Researchin Alex Thornille, painottaen kyseessä olevan yhteisön päätös, ei hänen henkilökohtainen suunnitelmansa.
Panokset ovat konkreettisia. Maaliskuun alkuun mennessä yli 34 % kaikesta Bitcoinista oli paljastanut julkisen avaimen lohkoketjussa BIP-361:n mukaan. Nämä kolikot jäävät alttiiksi tulevaisuuden kvanttihyökkäyksille.
Jameson Loppin ja viiden muun laatima luonnos estäisi siirrot kvanttiherkille Bitcoin-osoitteille. Lisäksi se mitätöisi perinteiset allekirjoitukset kahden vuoden jälkeen.
Kriitikot katsovat, että pakotettu lukitus rikkoo Bitcoinin sääntöä siitä, ettei kukaan voi ottaa itselleen toisen kolikoita.
CZ on kehottanut aiemmin rauhallisuuteen kvanttivaaran suhteen ja uskoo verkon ehtivän päivittyä ajoissa.
Satoshi Nakamoton arvioitu 1,1 miljoonan BTC:n määrä, johon on päästy Patoshi-mallin avulla, on korkein yksittäinen kohde. Bitcoinin markkinahinnalla, joka on noin 64 545 dollaria, varanto on arvoltaan noin 71 miljardia dollaria.
Bitcoinin hinnan kehitys. Lähde: BeInCrypto
“Washington teki kaksi asiaa selväksi. Amerikka aikoo rakentaa maailman kyvykkäimmät kvanttijärjestelmät ja puolustaa niitä ja niiden mahdollisesti murtamaa infrastruktuuria sekä dataa”, sanoi Quantum Coast Capitalin perustaja Matt Cimaglia kommentissaan Nextgoville.
Valkoinen talo tarjosi sekä meemin että lupauksen. Jää nähtäväksi, muuttuuko tuleva määräys Bitcoinin kvanttivaara seuraavaksi krypton määrittäväksi tarinaksi – se riippuu määräyksen sisällöstä.
Skatīt tulkojumu
Franklin Templeton panostaa enemmän kryptovaluuttaan suuren yritysoston jälkeenFranklin Templeton sai päätökseen 250 Digitalin hankinnan 22. kesäkuuta 2026 ja käynnisti virallisesti Franklin Crypton omana aktiivisen digitaalisen omaisuudenhoidon yksikkönään. Yhtiö, jonka hallinnoimat omaisuusvarat ovat yhteensä 1,78 biljoonaa dollaria, yhdistää kryptovaluutta-alueen aktiiviset strategiat instituutiotason infrastruktuuriinsa vastatakseen suurten sijoittajien kasvavaan kysyntään. Hankinta saatettiin päätökseen ja integrointi käynnistyi suunnitellusti Kaupan myötä koko 250 Digital -sijoitustiimi ja kaikki likvidit kryptovaluuttastrategiat siirtyvät Franklin Templetonille, joita aiemmin hallinnoi CoinFund. Franklin Templeton tulee sijoittamaan pääomaa suoraan näihin strategioihin. Kauppa saatiin päätökseen, kuten 1. huhtikuuta 2026 ilmoitettiin. Yrityksen pitkäaikainen sitoutuminen digitaalisiin omaisuuseriin korostuu tässä, sillä se on kehittänyt blockchain-infrastruktuuria jo vuodesta 2018 alkaen. Franklin Templeton on ollut pioneerina tuomassa Yhdysvaltoihin ensimmäisiä rekisteröityjä rahastoja, jotka hyödyntävät julkista lohkoketjua transaktioiden ja osuuksien omistuksen hallinnassa. Johtoryhmä ohjaa uutta yksikköä Christopher Perkins toimii Franklin Crypto -yksikön johtajana. Seth Ginns on sijoitusjohtaja. He tekevät yhteistyötä Franklin Templeton Digital Assetsin veteraanijohtaja Tony Pecoren kanssa. Yksikkö raportoi Sandy Kaulille, joka vastaa innovaatiosta. Toimitusjohtaja Jenny Johnson totesi: ”Tämä on hieno lisäys Franklin Templetonille, ja iloitsemme saadessamme Chrisin, Sethin ja 250 Digital -tiimin mukaan yritykseemme. Heidän sijoitusosaamisensa ja erilaiset strategiansa vahvistavat kykyjämme digitaalisten omaisuuserien saralla ja nostavat meidät harvalukuiseen joukkoon globaalisti, joka tarjoaa omistautuneen, instituutiotasoisen kryptosijoitustiimin.” Seuraa meitä X:ssä, niin saat viimeisimmät uutiset reaaliajassa Instituutioluokan mittakaava kohtaa aktiivisen kryptokyvykkyyden Franklin Templetonin hallinnoimat omaisuusvarat olivat 1,78 biljoonaa dollaria 31. toukokuuta 2026. Franklin Crypto rakentaa suoraan yhtiön olemassa olevan digitaalisen omaisuusyksikön pohjalta. Yksikkö keskittyy tutkimukseen, aktiiviseen salkunrakennukseen ja instituutiotason riskienhallintaan. Uusi yksikkö palvelee erityisesti institutionaalisia asiakkaita, jotka etsivät aktiivisesti hallittua kryptovaluutta-altistusta säädellyssä, kansainvälisesti jäsennellyssä toimintaympäristössä. Ratkaisu yhdistää erityisosaamisen kryptovaluuttojen toteutuksessa Franklin Templetonin vakiintuneeseen infrastruktuuriin ja asiakaskuntaan. Franklin Crypto esittelee aktiivisesti hallittuja kryptovaluuttastrategioita institutionaalisille sijoittajille maailmanlaajuisesti. Integraatio mahdollistaa yhtiön hyödyntää kasvavaa kysyntää kehittyneille digitaalisten omaisuuserien ratkaisuille samalla, kun instituutiot allokoivat lisää pääomaa tähän omaisuusluokkaan kokeneiden varainhoitajien kautta.

Franklin Templeton panostaa enemmän kryptovaluuttaan suuren yritysoston jälkeen

Franklin Templeton sai päätökseen 250 Digitalin hankinnan 22. kesäkuuta 2026 ja käynnisti virallisesti Franklin Crypton omana aktiivisen digitaalisen omaisuudenhoidon yksikkönään.
Yhtiö, jonka hallinnoimat omaisuusvarat ovat yhteensä 1,78 biljoonaa dollaria, yhdistää kryptovaluutta-alueen aktiiviset strategiat instituutiotason infrastruktuuriinsa vastatakseen suurten sijoittajien kasvavaan kysyntään.
Hankinta saatettiin päätökseen ja integrointi käynnistyi suunnitellusti
Kaupan myötä koko 250 Digital -sijoitustiimi ja kaikki likvidit kryptovaluuttastrategiat siirtyvät Franklin Templetonille, joita aiemmin hallinnoi CoinFund.
Franklin Templeton tulee sijoittamaan pääomaa suoraan näihin strategioihin.
Kauppa saatiin päätökseen, kuten 1. huhtikuuta 2026 ilmoitettiin. Yrityksen pitkäaikainen sitoutuminen digitaalisiin omaisuuseriin korostuu tässä, sillä se on kehittänyt blockchain-infrastruktuuria jo vuodesta 2018 alkaen. Franklin Templeton on ollut pioneerina tuomassa Yhdysvaltoihin ensimmäisiä rekisteröityjä rahastoja, jotka hyödyntävät julkista lohkoketjua transaktioiden ja osuuksien omistuksen hallinnassa.
Johtoryhmä ohjaa uutta yksikköä
Christopher Perkins toimii Franklin Crypto -yksikön johtajana. Seth Ginns on sijoitusjohtaja. He tekevät yhteistyötä Franklin Templeton Digital Assetsin veteraanijohtaja Tony Pecoren kanssa. Yksikkö raportoi Sandy Kaulille, joka vastaa innovaatiosta.
Toimitusjohtaja Jenny Johnson totesi:
”Tämä on hieno lisäys Franklin Templetonille, ja iloitsemme saadessamme Chrisin, Sethin ja 250 Digital -tiimin mukaan yritykseemme. Heidän sijoitusosaamisensa ja erilaiset strategiansa vahvistavat kykyjämme digitaalisten omaisuuserien saralla ja nostavat meidät harvalukuiseen joukkoon globaalisti, joka tarjoaa omistautuneen, instituutiotasoisen kryptosijoitustiimin.”
Seuraa meitä X:ssä, niin saat viimeisimmät uutiset reaaliajassa
Instituutioluokan mittakaava kohtaa aktiivisen kryptokyvykkyyden
Franklin Templetonin hallinnoimat omaisuusvarat olivat 1,78 biljoonaa dollaria 31. toukokuuta 2026.
Franklin Crypto rakentaa suoraan yhtiön olemassa olevan digitaalisen omaisuusyksikön pohjalta. Yksikkö keskittyy tutkimukseen, aktiiviseen salkunrakennukseen ja instituutiotason riskienhallintaan.
Uusi yksikkö palvelee erityisesti institutionaalisia asiakkaita, jotka etsivät aktiivisesti hallittua kryptovaluutta-altistusta säädellyssä, kansainvälisesti jäsennellyssä toimintaympäristössä.
Ratkaisu yhdistää erityisosaamisen kryptovaluuttojen toteutuksessa Franklin Templetonin vakiintuneeseen infrastruktuuriin ja asiakaskuntaan.
Franklin Crypto esittelee aktiivisesti hallittuja kryptovaluuttastrategioita institutionaalisille sijoittajille maailmanlaajuisesti.
Integraatio mahdollistaa yhtiön hyödyntää kasvavaa kysyntää kehittyneille digitaalisten omaisuuserien ratkaisuille samalla, kun instituutiot allokoivat lisää pääomaa tähän omaisuusluokkaan kokeneiden varainhoitajien kautta.
Skatīt tulkojumu
Micronin osake nousee 5 prosenttia Anthropic AI -sopimuksen myötä ennen tulosjulkistustaMicron Technologyn (MU) osake nousi lähes 5 % maanantaina, kun muistipiirivalmistaja ilmoitti strategisesta sopimuksesta Anthropicin kanssa. Sopimus kattaa sirusuunnittelun, pitkäaikaiset toimitukset ja pääomasijoituksen tekoälylaboratorioon. Ilmoitus tuli kaksi päivää ennen kuin Micron julkistaa tilikauden kolmannen neljänneksen tuloksensa, mikä kiinnittää sijoittajien huomion siihen, miten tekoälyn muistitarve tukee yhtiön kasvua. Micron (MU) Osakkeen kehitys. Lähde: Google Finance Micronin ja Anthropicin sopimuksen sisältö Micron ilmoitti yhteistyöstä maanantaina. Yhtiö esittelee liittouman siltana huippuluokan tekoälymallien ja muisti-laitteiston suunnittelun välillä. Molemmat yhtiöt kehittävät yhdessä muisti- ja tallennusosioita, jotka on räätälöity tekoälyn koulutukseen ja laskentaan. Today, we're proud to announce a strategic agreement with @AnthropicAI that spans memory and storage AI architecture design, supply and demand, enterprise adoption of Claude across Micron and a strategic investment in Anthropic’s Series H funding round. https://t.co/WkAzl0YXxK pic.twitter.com/Eowz2Q8eGF — Micron Technology (@MicronTech) June 22, 2026 Sopimus sisältää myös monivuotisen toimitusjärjestelyn Micronin datakeskusratkaisuihin. Se kattaa suuren kaistanleveyden muistin, DRAM-muistin ja SSD-levyt. Tämä varmistaa Anthropiciin osat, kun Claude-palvelun käyttö kasvaa. Toimitustakuu on merkittävä, koska Anthropicin koko on huomattava. Yhtiön vuotuinen liikevaihto ylitti 47 miljardia dollaria toukokuussa, ja tuorein rahoituskierros nosti arvostuksen 965 miljardiin dollariin. Muistin hankkiminen nyt on tapa suojautua markkinoilla, joilla tekoälysirut ovat harvinaisia. Micron otti myös strategisen osuuden Anthropicin Series H -rahoituskierroksella. Se liittyi Samsungiin ja SK hynixiin, jotka ovat maailman johtavia muistivalmistajia sekä Anthropicin nimettyjä infrastruktuurisijoittajia. Micron hyödyntää Claude-palvelua sisäisesti nopeuttaakseen suunnittelu- ja koodausprojekteja. “Laskentakapasiteettimme perustuu siihen, että jokainen pinon osa tehdään oikein – muisti ja tallennus ovat keskeisiä siinä, kuinka tehokkaasti voimme kouluttaa ja ylläpitää Claude-palvelua… Claude-kysynnän kasvaessa näin skaalaamme kapasiteettiamme pitkällä aikavälillä,” todettiin tiedotteessa, jossa siteerattiin Anthropicin perustajajäsentä ja teknologiajohtajaa Tom Brownia. Seuraa meitä X:ssä saadaksesi tuoreimmat uutiset reaaliajassa MU-osake nousee ennen tulosjulkistusta Micronin MU-osake nousi lähes 5 % päivän aikana, jatkaen hintarallia, jota on ruokkinut kasvava tekoälymuistin kysyntä. Micron (MU) Osakkeen kehitys. Lähde: TradingView Micron saavutti uuden ennätyshinnan yli 1 130 dollaria 18. kesäkuuta, ja osakkeen arvo on yli kolminkertaistunut vuonna 2026. Nyt kurssi on 1 192 dollaria – keskiviikon tulosraporttia odotellessa ja vilkkaan raportointiviikon huipentumana. Ajankohdalla on merkitystä, koska muistien hinnat ovat nousseet nopeasti. Deutsche Bankin Melissa Weathers nosti tavoitehintansa 1 500 dollariin (aiemmin 1 000 dollaria) 17. kesäkuuta. TD Cowenin Krish Sankar yhtyi tähän arvioon ja perusteli sitä ennusteella, jonka mukaan vuoden 2027 osakekohtainen tulos olisi noin 150 dollaria. ⚡️Micron $MU price target raised to $1,500 from $660 at TD CowenTD Cowen raised the firm's price target on Micron to $1,500 from $660 and keeps a Buy rating on the shares. The firm said higher DRAM content per 1GW, even after SOCAMM de-specing, along with $150 CY27E EPS,… pic.twitter.com/scJw38b9St — TipRanks (@TipRanks) June 15, 2026 Molemmat analyytikot odottavat muistin puutteen jatkuvan vielä pitkälle vuoteen 2028. Kuitenkin kaikki analyytikot eivät pidä Micronia puhtaimpana tekoäly-yhtiöönä. Jotkut Wall Streetin strategit ovat suosineet Nvidiaa Micronin sijaan ja perustelleet vakaammalla altistumisella tekoäly-infrastruktuurin investointeihin. Keskiviikon tulos kertoo, kääntyykö Anthropic-sopimus pysyväksi kysyntäputkeksi vai oliko kyseessä hyvin ajoitettu uutisotsikko. Muistin tarjonnan niukkuuden ja hinnannousun myötä Micronin ohjaus saattaa antaa enemmän tietoa vuodesta 2027 kuin juuri päättyneestä neljänneksestä.

Micronin osake nousee 5 prosenttia Anthropic AI -sopimuksen myötä ennen tulosjulkistusta

Micron Technologyn (MU) osake nousi lähes 5 % maanantaina, kun muistipiirivalmistaja ilmoitti strategisesta sopimuksesta Anthropicin kanssa. Sopimus kattaa sirusuunnittelun, pitkäaikaiset toimitukset ja pääomasijoituksen tekoälylaboratorioon.
Ilmoitus tuli kaksi päivää ennen kuin Micron julkistaa tilikauden kolmannen neljänneksen tuloksensa, mikä kiinnittää sijoittajien huomion siihen, miten tekoälyn muistitarve tukee yhtiön kasvua.
Micron (MU) Osakkeen kehitys. Lähde: Google Finance Micronin ja Anthropicin sopimuksen sisältö
Micron ilmoitti yhteistyöstä maanantaina. Yhtiö esittelee liittouman siltana huippuluokan tekoälymallien ja muisti-laitteiston suunnittelun välillä. Molemmat yhtiöt kehittävät yhdessä muisti- ja tallennusosioita, jotka on räätälöity tekoälyn koulutukseen ja laskentaan.
Today, we're proud to announce a strategic agreement with @AnthropicAI that spans memory and storage AI architecture design, supply and demand, enterprise adoption of Claude across Micron and a strategic investment in Anthropic’s Series H funding round. https://t.co/WkAzl0YXxK pic.twitter.com/Eowz2Q8eGF
— Micron Technology (@MicronTech) June 22, 2026
Sopimus sisältää myös monivuotisen toimitusjärjestelyn Micronin datakeskusratkaisuihin. Se kattaa suuren kaistanleveyden muistin, DRAM-muistin ja SSD-levyt.
Tämä varmistaa Anthropiciin osat, kun Claude-palvelun käyttö kasvaa.
Toimitustakuu on merkittävä, koska Anthropicin koko on huomattava. Yhtiön vuotuinen liikevaihto ylitti 47 miljardia dollaria toukokuussa, ja tuorein rahoituskierros nosti arvostuksen 965 miljardiin dollariin. Muistin hankkiminen nyt on tapa suojautua markkinoilla, joilla tekoälysirut ovat harvinaisia.
Micron otti myös strategisen osuuden Anthropicin Series H -rahoituskierroksella. Se liittyi Samsungiin ja SK hynixiin, jotka ovat maailman johtavia muistivalmistajia sekä Anthropicin nimettyjä infrastruktuurisijoittajia.
Micron hyödyntää Claude-palvelua sisäisesti nopeuttaakseen suunnittelu- ja koodausprojekteja.
“Laskentakapasiteettimme perustuu siihen, että jokainen pinon osa tehdään oikein – muisti ja tallennus ovat keskeisiä siinä, kuinka tehokkaasti voimme kouluttaa ja ylläpitää Claude-palvelua… Claude-kysynnän kasvaessa näin skaalaamme kapasiteettiamme pitkällä aikavälillä,” todettiin tiedotteessa, jossa siteerattiin Anthropicin perustajajäsentä ja teknologiajohtajaa Tom Brownia.
Seuraa meitä X:ssä saadaksesi tuoreimmat uutiset reaaliajassa
MU-osake nousee ennen tulosjulkistusta
Micronin MU-osake nousi lähes 5 % päivän aikana, jatkaen hintarallia, jota on ruokkinut kasvava tekoälymuistin kysyntä.
Micron (MU) Osakkeen kehitys. Lähde: TradingView
Micron saavutti uuden ennätyshinnan yli 1 130 dollaria 18. kesäkuuta, ja osakkeen arvo on yli kolminkertaistunut vuonna 2026. Nyt kurssi on 1 192 dollaria – keskiviikon tulosraporttia odotellessa ja vilkkaan raportointiviikon huipentumana.
Ajankohdalla on merkitystä, koska muistien hinnat ovat nousseet nopeasti. Deutsche Bankin Melissa Weathers nosti tavoitehintansa 1 500 dollariin (aiemmin 1 000 dollaria) 17. kesäkuuta.
TD Cowenin Krish Sankar yhtyi tähän arvioon ja perusteli sitä ennusteella, jonka mukaan vuoden 2027 osakekohtainen tulos olisi noin 150 dollaria.
⚡️Micron $MU price target raised to $1,500 from $660 at TD CowenTD Cowen raised the firm's price target on Micron to $1,500 from $660 and keeps a Buy rating on the shares. The firm said higher DRAM content per 1GW, even after SOCAMM de-specing, along with $150 CY27E EPS,… pic.twitter.com/scJw38b9St
— TipRanks (@TipRanks) June 15, 2026
Molemmat analyytikot odottavat muistin puutteen jatkuvan vielä pitkälle vuoteen 2028.
Kuitenkin kaikki analyytikot eivät pidä Micronia puhtaimpana tekoäly-yhtiöönä. Jotkut Wall Streetin strategit ovat suosineet Nvidiaa Micronin sijaan ja perustelleet vakaammalla altistumisella tekoäly-infrastruktuurin investointeihin.
Keskiviikon tulos kertoo, kääntyykö Anthropic-sopimus pysyväksi kysyntäputkeksi vai oliko kyseessä hyvin ajoitettu uutisotsikko.
Muistin tarjonnan niukkuuden ja hinnannousun myötä Micronin ohjaus saattaa antaa enemmän tietoa vuodesta 2027 kuin juuri päättyneestä neljänneksestä.
Skatīt tulkojumu
JD Vance paljastaa 7 Iran-neuvottelujen yllätystä, bitcoin nousee takaisin 65 000,00 dollariin mu...Bitcoin (BTC) nousi takaisin 65 000 dollariin maanantaina sen jälkeen, kun varapresidentti JD Vance kertoi Iranin hyväksyneen YK:n ydinasevalvojien paluun. Iranin valtionmedia kuitenkin kiisti tämän nopeasti. Edelläkävijä-kryptovaluutan palautus heijasteli laajempaa riskinottohalukkuutta, kun öljyn hinta laski Hormuzin salmen mahdollisen avautumisen myötä. Vance piti puheensa Sveitsissä noin 18 tuntia kestäneiden neuvottelujen jälkeen. Bitcoinin hinnan kehitys. Lähde: TradingView JD Vance: Iran hyväksyi ydin-tarkastukset Vance sanoi tiiminsä Bürgenstockissa sopineen Iranin kanssa IAEA-tarkastajien paluusta. Hän kuvaili tätä ensimmäiseksi askeleeksi Iranin ydinohjelman lakkauttamisessa. Valvova virasto veti viimeiset tarkastajansa pois kesäkuussa 2025, kun Yhdysvaltojen ja Israelin iskut kohdistuivat Fordow’n ja Natanzin laitoksiin. Tämän jälkeen Iranin parlamentti keskeytti yhteistyön, ja virallinen valvonta oli poissa käytöstä noin vuoden. Neuvottelukierros perustui aiemmin tässä kuussa allekirjoitettuun Yhdysvallat–Iranin rauhansopimukseen. Yhteinen julkilausuma sisälsi 60 päivän etenemissuunnitelman, korkean tason komitean sekä työryhmiä ydinasioista, pakotteista ja kiistoista. “Iranilaiset ovat suostuneet kutsumaan IAEA:n tarkastajat takaisin maahansa. Tämä on iso virstanpylväs amerikkalaisille,” Vance totesi haastattelussa. “Monet, jotka eilen levittivät valheita ja propagandaa neuvottelujen epäonnistumisesta, näyttävät nyt todella typeriltä!!!” Donald Trump Jr naljaili. Iranin media kiisti väitteet Kuitenkin Iranin valtionmedia kyseenalaisti Yhdysvaltojen esityksen muutamassa tunnissa. Vallankumouskaartiin liitetty Fars News kertoi, ettei ydinohjelma ollut neuvottelujen asialistalla. Parlamentin puhemies Mohammad Bagher Ghalibaf, joka johti Iranin delegaatiota, varoitti aiemmin Washingtonia antamasta lausuntoja harkitsematta. Hän totesi, että Iranin joukot ovat valmiita vastaamaan tarvittaessa. Alhamdulillah, the First High-Level Committee Meeting under the framework of the Islamabad Memorandum of Understanding has concluded successfully in Bürgenstock, Switzerland.The discussions were held in a positive and constructive atmosphere and yielded encouraging progress,… pic.twitter.com/uvA0SBKfvf — Shehbaz Sharif (@CMShehbaz) June 22, 2026 Bitcoin oli laskenut lokakuun huipultaan konfliktin aikana, ja sijoittajat ovat reagoineet sota-ajan hintavaihteluihin. Kilpailevat kertomukset kuitenkin jättivät mahdollisen tarkastussopimuksen vahvistamatta. Bitcoin takaisin 65 000 dollariin öljyn laskiessa Kirjoitushetkellä Bitcoinin hinta oli noin 65 500 dollaria, yli 2 % nousussa viimeisen vuorokauden aikana BeInCrypton tietojen mukaan. Viimeaikaisesta palautuksesta huolimatta BTC jäi noin 48 % lokakuun ennätyksestään 126 080 dollaria. Samaan aikaan Yhdysvaltain raakaöljyn spot-hinta pysytteli noin 75 dollarissa tynnyriltä, lähes alimmalla tasollaan sitten maaliskuun. Sijoittajat ovat hinnoitelleet viikkoja jatkuneen öljyn laskun odottaen Hormuzin meriliikenteen palautuvan. Yhdysvaltain raakaöljyn spot-hinta. Lähde: TradingView Hormuzin salmi kuljettaa normaalisti noin viidenneksen maailman öljystä, lähes 20 miljoonaa tynnyriä päivässä. Virrat laskivat lähes 30 %:lla 14,6 miljoonaan alkuvuonna 2026 konfliktin häiritessä liikennettä. Vance korosti myös taloudellista hyötyä ja mainitsi, että Iranin mahdollisesti vapautettujakin varoja käytettäisiin amerikkalaisen viljan ostamiseen Qatarin välityksellä. “Jos Iranin omaisuusvarat joskus vapautetaan, niitä käytetään tekemään amerikkalaisista viljelijöistä varakkaampia ja ruokkimaan Iranin kansaa. Se on erittäin hyvä ja klassinen Trumpin sopimus,” Vance sanoi Sveitsissä. Seuraa meitä X:ssä, niin pysyt ajan tasalla tuoreimmista uutisista Paikalle saapuvilla tarkastajilla on todennäköisesti merkittävä vaikutus sekä diplomatiaan että markkinoiden tunnelmaan tulevina päivinä. JD Vance totesi, että yhteydenpito IAEA:n kanssa saattaa alkaa jo tämän viikon aikana.

JD Vance paljastaa 7 Iran-neuvottelujen yllätystä, bitcoin nousee takaisin 65 000,00 dollariin mu...

Bitcoin (BTC) nousi takaisin 65 000 dollariin maanantaina sen jälkeen, kun varapresidentti JD Vance kertoi Iranin hyväksyneen YK:n ydinasevalvojien paluun. Iranin valtionmedia kuitenkin kiisti tämän nopeasti.
Edelläkävijä-kryptovaluutan palautus heijasteli laajempaa riskinottohalukkuutta, kun öljyn hinta laski Hormuzin salmen mahdollisen avautumisen myötä. Vance piti puheensa Sveitsissä noin 18 tuntia kestäneiden neuvottelujen jälkeen.
Bitcoinin hinnan kehitys. Lähde: TradingView JD Vance: Iran hyväksyi ydin-tarkastukset
Vance sanoi tiiminsä Bürgenstockissa sopineen Iranin kanssa IAEA-tarkastajien paluusta. Hän kuvaili tätä ensimmäiseksi askeleeksi Iranin ydinohjelman lakkauttamisessa.
Valvova virasto veti viimeiset tarkastajansa pois kesäkuussa 2025, kun Yhdysvaltojen ja Israelin iskut kohdistuivat Fordow’n ja Natanzin laitoksiin. Tämän jälkeen Iranin parlamentti keskeytti yhteistyön, ja virallinen valvonta oli poissa käytöstä noin vuoden.
Neuvottelukierros perustui aiemmin tässä kuussa allekirjoitettuun Yhdysvallat–Iranin rauhansopimukseen. Yhteinen julkilausuma sisälsi 60 päivän etenemissuunnitelman, korkean tason komitean sekä työryhmiä ydinasioista, pakotteista ja kiistoista.
“Iranilaiset ovat suostuneet kutsumaan IAEA:n tarkastajat takaisin maahansa. Tämä on iso virstanpylväs amerikkalaisille,” Vance totesi haastattelussa.
“Monet, jotka eilen levittivät valheita ja propagandaa neuvottelujen epäonnistumisesta, näyttävät nyt todella typeriltä!!!” Donald Trump Jr naljaili.
Iranin media kiisti väitteet
Kuitenkin Iranin valtionmedia kyseenalaisti Yhdysvaltojen esityksen muutamassa tunnissa. Vallankumouskaartiin liitetty Fars News kertoi, ettei ydinohjelma ollut neuvottelujen asialistalla.
Parlamentin puhemies Mohammad Bagher Ghalibaf, joka johti Iranin delegaatiota, varoitti aiemmin Washingtonia antamasta lausuntoja harkitsematta. Hän totesi, että Iranin joukot ovat valmiita vastaamaan tarvittaessa.
Alhamdulillah, the First High-Level Committee Meeting under the framework of the Islamabad Memorandum of Understanding has concluded successfully in Bürgenstock, Switzerland.The discussions were held in a positive and constructive atmosphere and yielded encouraging progress,… pic.twitter.com/uvA0SBKfvf
— Shehbaz Sharif (@CMShehbaz) June 22, 2026
Bitcoin oli laskenut lokakuun huipultaan konfliktin aikana, ja sijoittajat ovat reagoineet sota-ajan hintavaihteluihin. Kilpailevat kertomukset kuitenkin jättivät mahdollisen tarkastussopimuksen vahvistamatta.
Bitcoin takaisin 65 000 dollariin öljyn laskiessa
Kirjoitushetkellä Bitcoinin hinta oli noin 65 500 dollaria, yli 2 % nousussa viimeisen vuorokauden aikana BeInCrypton tietojen mukaan. Viimeaikaisesta palautuksesta huolimatta BTC jäi noin 48 % lokakuun ennätyksestään 126 080 dollaria.
Samaan aikaan Yhdysvaltain raakaöljyn spot-hinta pysytteli noin 75 dollarissa tynnyriltä, lähes alimmalla tasollaan sitten maaliskuun. Sijoittajat ovat hinnoitelleet viikkoja jatkuneen öljyn laskun odottaen Hormuzin meriliikenteen palautuvan.
Yhdysvaltain raakaöljyn spot-hinta. Lähde: TradingView
Hormuzin salmi kuljettaa normaalisti noin viidenneksen maailman öljystä, lähes 20 miljoonaa tynnyriä päivässä. Virrat laskivat lähes 30 %:lla 14,6 miljoonaan alkuvuonna 2026 konfliktin häiritessä liikennettä.
Vance korosti myös taloudellista hyötyä ja mainitsi, että Iranin mahdollisesti vapautettujakin varoja käytettäisiin amerikkalaisen viljan ostamiseen Qatarin välityksellä.
“Jos Iranin omaisuusvarat joskus vapautetaan, niitä käytetään tekemään amerikkalaisista viljelijöistä varakkaampia ja ruokkimaan Iranin kansaa. Se on erittäin hyvä ja klassinen Trumpin sopimus,” Vance sanoi Sveitsissä.
Seuraa meitä X:ssä, niin pysyt ajan tasalla tuoreimmista uutisista
Paikalle saapuvilla tarkastajilla on todennäköisesti merkittävä vaikutus sekä diplomatiaan että markkinoiden tunnelmaan tulevina päivinä.
JD Vance totesi, että yhteydenpito IAEA:n kanssa saattaa alkaa jo tämän viikon aikana.
Skatīt tulkojumu
Elon Musk johtama Twitter (X) kokee tilapäisen käyttökatkonKesäkuun 22. päivän iltapäivällä UTC-aikaa X (Twitter) kokee ajoittaisia ongelmia monilla käyttäjillä eri puolilla maailmaa. Vaikka suuret seurantapalvelut kuten Downdetector eivät raportoi valtavaa laajamittaista katkoa aivan huippuhetkellä, käyttäjäraporttien määrä on kasvanut normaalitasoa suuremmaksi viimeisen tunnin aikana. X kärsii väliaikaisesta käyttökatkosta Yleisimpiä valituksen aiheita ovat, että syötteet ja julkaisut eivät lataudu (“posts are loading” -virheilmoitukset), tykkääminen tai sisällön kanssa vuorovaikuttaminen on hankalaa, sovellus kaatuu tai alusta on hidas sekä selaimella että mobiilissa. Tuoreet X:n reaaliaikaiset julkaisut vahvistavat turhautumisen: käyttäjät kertovat saavansa “Jotain meni pieleen” -viestejä yrittäessään tykätä julkaisuista, aikajana jää lataus-ruutuun eikä avaudu, ja eri maista kuten Yhdysvalloista, Japanista, Filippiineiltä ja Ruotsista raportoidaan satunnaisia “ei saatavilla” -virheitä. My full time job is down keh 💔😂 — Chuqu_Mah (@Chuqu_Mah) June 22, 2026 Seuraa meitä X:ssä pysyäksesi ajan tasalla uutisista reaaliajassa Osa pitää syynä mahdollisesti DDoS-hyökkäystä tai tavallista X-alustan pientä häiriötä. Ongelmat toistuvat. Eilen (21. kesäkuuta) palvelussa oli tunnin mittainen vahvistettu käyttökatko. Alusta on kärsinyt useista häiriöaalloista koko vuoden 2026 ajan. Lisäksi Twitterissä on aiemminkin raportoitu vastaavia häiriöitä, esimerkiksi vuonna 2019, jolloin TweetDeck kaatui ja treidaajat estettiin jakamasta kaavioita. Useat eri alustat kokivat yhtäaikaisia katkoksia, mikä korosti Bitcoinin hajautetun rakenteen etuja. Nämä aiemmat tapaukset ovat johdonmukaisesti tuoneet esiin, että keskitetyt alustat voivat olla riski erityisesti reaaliaikaisille markkinatunnelma- ja treidausyhteisöille. Käyttökatkot ovat olleet kivulias muistutus tästä riskistä. X ei yleensä vahvista syitä julkisesti, mutta aiemmin katkoksia on liitetty suureen liikennemäärään, palvelinhuoltoon tai mahdollisiin ulkopuolisiin hyökkäyksiin. Elon Muskin tiimi korjaa nämä ongelmat usein nopeasti, joskus jopa minuuteissa tai noin tunnin sisällä.

Elon Musk johtama Twitter (X) kokee tilapäisen käyttökatkon

Kesäkuun 22. päivän iltapäivällä UTC-aikaa X (Twitter) kokee ajoittaisia ongelmia monilla käyttäjillä eri puolilla maailmaa.
Vaikka suuret seurantapalvelut kuten Downdetector eivät raportoi valtavaa laajamittaista katkoa aivan huippuhetkellä, käyttäjäraporttien määrä on kasvanut normaalitasoa suuremmaksi viimeisen tunnin aikana.
X kärsii väliaikaisesta käyttökatkosta
Yleisimpiä valituksen aiheita ovat, että syötteet ja julkaisut eivät lataudu (“posts are loading” -virheilmoitukset), tykkääminen tai sisällön kanssa vuorovaikuttaminen on hankalaa, sovellus kaatuu tai alusta on hidas sekä selaimella että mobiilissa.
Tuoreet X:n reaaliaikaiset julkaisut vahvistavat turhautumisen: käyttäjät kertovat saavansa “Jotain meni pieleen” -viestejä yrittäessään tykätä julkaisuista, aikajana jää lataus-ruutuun eikä avaudu, ja eri maista kuten Yhdysvalloista, Japanista, Filippiineiltä ja Ruotsista raportoidaan satunnaisia “ei saatavilla” -virheitä.
My full time job is down keh 💔😂
— Chuqu_Mah (@Chuqu_Mah) June 22, 2026
Seuraa meitä X:ssä pysyäksesi ajan tasalla uutisista reaaliajassa
Osa pitää syynä mahdollisesti DDoS-hyökkäystä tai tavallista X-alustan pientä häiriötä.
Ongelmat toistuvat. Eilen (21. kesäkuuta) palvelussa oli tunnin mittainen vahvistettu käyttökatko. Alusta on kärsinyt useista häiriöaalloista koko vuoden 2026 ajan.
Lisäksi Twitterissä on aiemminkin raportoitu vastaavia häiriöitä, esimerkiksi vuonna 2019, jolloin TweetDeck kaatui ja treidaajat estettiin jakamasta kaavioita. Useat eri alustat kokivat yhtäaikaisia katkoksia, mikä korosti Bitcoinin hajautetun rakenteen etuja.
Nämä aiemmat tapaukset ovat johdonmukaisesti tuoneet esiin, että keskitetyt alustat voivat olla riski erityisesti reaaliaikaisille markkinatunnelma- ja treidausyhteisöille. Käyttökatkot ovat olleet kivulias muistutus tästä riskistä.
X ei yleensä vahvista syitä julkisesti, mutta aiemmin katkoksia on liitetty suureen liikennemäärään, palvelinhuoltoon tai mahdollisiin ulkopuolisiin hyökkäyksiin.
Elon Muskin tiimi korjaa nämä ongelmat usein nopeasti, joskus jopa minuuteissa tai noin tunnin sisällä.
Skatīt tulkojumu
Solana saavutti uuden tokenisoinnin ennätyksen, mutta miksi hinta kamppailee yhä alle 100,00 doll...Solana (SOL) muodosti lähes 99 % kaikista tokenisoitujen osakkeiden kaupoista spot-decentralisoiduissa pörsseissä (DEXeissä) 20. kesäkuuta, tehden päiväkohtaisen ennätyksen yli 200 miljoonalla dollarilla, vaikka kolikon hinta on lähellä monen vuoden pohjia. Solana hallitsee tokenisointikauppaa samaan aikaan, kun sen kuukausittainen Relative Strength Index (RSI) näyttää historian alinta lukemaa, ja SOL:n hinta on 73,86 dollaria, 45 % pienempi kuin vuosi sitten. Tästä seuraa terävä ero käyttöönoton ja hinnan välillä. Solana hallitsee tokenisointia – ennätystasot rikkoutuvat Tokenisoitujen osakkeiden volyymi spot-DEXeissä nousi noin 220 miljoonaan dollariin 20. kesäkuuta. Solana vastasi lähes koko summasta. Tämä määrä on moninkertainen verrattuna vuoden aikana tyypillisesti nähdyihin 20–60 miljoonan dollarin päivävaihtoihin. Ethereum, Base ja BNB Chain jäivät selvästi pienemmiksi. SOL tokenisoitujen osakkeiden volyymi spot-DEXeissä. Lähde: Blockworks Tämä kasvu osoittaa kasvavaa kysyntää tokenisoitujen osakkeiden kaupalle Solanassa, joka markkinoi itseään nopeimpien lohkoketjujen joukossa. Voimistuva tokenisointivirta voi syventää likviditeettiä ja houkutella lisää liikkeeseenlaskijoita. Aktiiviset osoitteet viestivät varovaisuudesta Vahva volyymi on ristiriidassa Solanan supistuvan käyttäjäpohjan kanssa. Päivittäisten aktiivisten osoitteiden määrä on laskenut tasaisesti tammikuun lopusta lähtien. Tunnusluku huipentui lähelle 5,5 miljoonaa helmikuun alussa Santimentin mukaan. Sen jälkeen määrä on puolittunut noin 2,55 miljoonaan. SOL aktiiviset osoitteet. Lähde: Santiment Lasku viittaa siihen, että piikki kertoo enemmän keskitetystä kaupankäynnistä kuin verkon laajasta kasvusta. Yhä harvemmat osallistujat tekevät tapahtumia lohkoketjussa, vaikka otsikkotason volyymi nousee. SOL:n mahdollinen ylilyönti riippuu siitä, mihin signaaliin kauppiaat luottavat. Kuukausittainen RSI kaikkien aikojen alimmillaan Kuukausikaaviossa Solanan RSI on pudonnut 41,84:ään, eli kolikon historian alimpaan arvoon. Tunnusluku ei ole koskaan ollut näin heikko kuukausipohjaisesti, ei edes vuoden 2022 laskumarkkinassa. SOL testaa myös uudelleen joulukuun 2023 hintatasoa lähellä 74 dollaria. Näin matala lukema kertoo vahvasta tunnelman heikkoudesta, eikä klassisesta ylilyönnistä. SOL kuukausikaavio / Lähde: Tradingview Pitkän aikavälin tuki on noin 50 dollarissa, kun taas 100 dollaria toimii psykologisena vastustasona. Pitkän aikavälin ennustemallit ovat edelleen ristiriitaisia siitä, pitääkö tämä pohja, kuten aiempi ennuste osoitti. SOL-hintaennuste riippuu 80 dollarin tason testistä Päiväkaaviossa SOL liikkui nousevassa rinnakkaiskanavassa suurimman osan vuodesta 2026, kunnes rikkoi kanavan alas kesäkuun alussa. Pudotus saavutti tavoitteensa juuri 60 dollarin yläpuolelle. Hinta on palautunut 73,86 dollariin, mikä on noin prosentin nousu päivässä ja 3,6 % viikossa. Seuraava merkittävä vastustaso on lähellä 80 dollaria. Tuo 80 dollarin alue osuu laskevaan uudelleentestiin rikkoutuneen kanavan alarajalla. Jos hinta hylätään tässä, päivittäinen suunta jää alemmas, kohti 60 dollarin tukivyöhykettä – samaa reittiä aiemmat analyysit ovat korostaneet. SOL päiväkaavio. Lähde: Tradingview Selkeä nousu yli 80 dollarin heikentäisi laskuskenaariota ja avaisi tilaa kohti 100 dollaria. Jatkuva tokenisoinnin kysyntä voisi mahdollistaa tämän, vaikka hiipuva on-chain-aktiviteetti kehottaa varovaisuuteen. Tällä hetkellä SOL on historiallisen käyttöönoton ja heikoimman kuukausitunnelman välimaastossa. 80 dollarin tason testaus näyttää ratkaisevan, kumpi signaali voittaa.

Solana saavutti uuden tokenisoinnin ennätyksen, mutta miksi hinta kamppailee yhä alle 100,00 doll...

Solana (SOL) muodosti lähes 99 % kaikista tokenisoitujen osakkeiden kaupoista spot-decentralisoiduissa pörsseissä (DEXeissä) 20. kesäkuuta, tehden päiväkohtaisen ennätyksen yli 200 miljoonalla dollarilla, vaikka kolikon hinta on lähellä monen vuoden pohjia.
Solana hallitsee tokenisointikauppaa samaan aikaan, kun sen kuukausittainen Relative Strength Index (RSI) näyttää historian alinta lukemaa, ja SOL:n hinta on 73,86 dollaria, 45 % pienempi kuin vuosi sitten. Tästä seuraa terävä ero käyttöönoton ja hinnan välillä.
Solana hallitsee tokenisointia – ennätystasot rikkoutuvat
Tokenisoitujen osakkeiden volyymi spot-DEXeissä nousi noin 220 miljoonaan dollariin 20. kesäkuuta. Solana vastasi lähes koko summasta.
Tämä määrä on moninkertainen verrattuna vuoden aikana tyypillisesti nähdyihin 20–60 miljoonan dollarin päivävaihtoihin. Ethereum, Base ja BNB Chain jäivät selvästi pienemmiksi.
SOL tokenisoitujen osakkeiden volyymi spot-DEXeissä. Lähde: Blockworks
Tämä kasvu osoittaa kasvavaa kysyntää tokenisoitujen osakkeiden kaupalle Solanassa, joka markkinoi itseään nopeimpien lohkoketjujen joukossa. Voimistuva tokenisointivirta voi syventää likviditeettiä ja houkutella lisää liikkeeseenlaskijoita.
Aktiiviset osoitteet viestivät varovaisuudesta
Vahva volyymi on ristiriidassa Solanan supistuvan käyttäjäpohjan kanssa. Päivittäisten aktiivisten osoitteiden määrä on laskenut tasaisesti tammikuun lopusta lähtien.
Tunnusluku huipentui lähelle 5,5 miljoonaa helmikuun alussa Santimentin mukaan. Sen jälkeen määrä on puolittunut noin 2,55 miljoonaan.
SOL aktiiviset osoitteet. Lähde: Santiment
Lasku viittaa siihen, että piikki kertoo enemmän keskitetystä kaupankäynnistä kuin verkon laajasta kasvusta. Yhä harvemmat osallistujat tekevät tapahtumia lohkoketjussa, vaikka otsikkotason volyymi nousee. SOL:n mahdollinen ylilyönti riippuu siitä, mihin signaaliin kauppiaat luottavat.
Kuukausittainen RSI kaikkien aikojen alimmillaan
Kuukausikaaviossa Solanan RSI on pudonnut 41,84:ään, eli kolikon historian alimpaan arvoon. Tunnusluku ei ole koskaan ollut näin heikko kuukausipohjaisesti, ei edes vuoden 2022 laskumarkkinassa.
SOL testaa myös uudelleen joulukuun 2023 hintatasoa lähellä 74 dollaria. Näin matala lukema kertoo vahvasta tunnelman heikkoudesta, eikä klassisesta ylilyönnistä.
SOL kuukausikaavio / Lähde: Tradingview
Pitkän aikavälin tuki on noin 50 dollarissa, kun taas 100 dollaria toimii psykologisena vastustasona. Pitkän aikavälin ennustemallit ovat edelleen ristiriitaisia siitä, pitääkö tämä pohja, kuten aiempi ennuste osoitti.
SOL-hintaennuste riippuu 80 dollarin tason testistä
Päiväkaaviossa SOL liikkui nousevassa rinnakkaiskanavassa suurimman osan vuodesta 2026, kunnes rikkoi kanavan alas kesäkuun alussa. Pudotus saavutti tavoitteensa juuri 60 dollarin yläpuolelle.
Hinta on palautunut 73,86 dollariin, mikä on noin prosentin nousu päivässä ja 3,6 % viikossa. Seuraava merkittävä vastustaso on lähellä 80 dollaria.
Tuo 80 dollarin alue osuu laskevaan uudelleentestiin rikkoutuneen kanavan alarajalla. Jos hinta hylätään tässä, päivittäinen suunta jää alemmas, kohti 60 dollarin tukivyöhykettä – samaa reittiä aiemmat analyysit ovat korostaneet.
SOL päiväkaavio. Lähde: Tradingview
Selkeä nousu yli 80 dollarin heikentäisi laskuskenaariota ja avaisi tilaa kohti 100 dollaria. Jatkuva tokenisoinnin kysyntä voisi mahdollistaa tämän, vaikka hiipuva on-chain-aktiviteetti kehottaa varovaisuuteen.
Tällä hetkellä SOL on historiallisen käyttöönoton ja heikoimman kuukausitunnelman välimaastossa. 80 dollarin tason testaus näyttää ratkaisevan, kumpi signaali voittaa.
Skatīt tulkojumu
3 altcoinia seurattavaksi kesäkuun 2026 neljännellä viikollaKolme altcoinia aloittaa kesäkuun 2026 neljännen viikon vahvoilla tai neutraaleilla kaaviokuvioilla. Kaikki kolme seurattavaa altcoinia kuuluivat viime viikon suurimpiin nousijoihin. Kunkin tokenin hinta liikkuu nyt lähellä ratkaisevaa Fibonacci- tai kanavatasoa. Päiväkaaviot paljastavat, miten tunnelma, volyymi ja tuki voivat vaikuttaa seuraavaan suuntaan. LAB puolustaa 0,618 Fibonacci-tasoa lähellä 13 dollaria LAB (LAB) noteerataan noin 14,97 dollarissa, noin 1,7% nousussa päivässä. Markkina-arvo on noin 4,7 miljardia dollaria. Token on tehnyt korkeampia huippuja ja pohjia toukokuun alusta lähtien. Hinta testasi äskettäin vastusta 0,382 Fibonacci-tasolla lähellä 19 dollaria. Samalla vahvistui tuki 0,618 Fibonacci-tasolla lähellä 13 dollaria. Aiempi 7 dollarin vastus muuttui tukitasoksi kahdesti (siniset ympyrät) – ensin kesäkuun alussa ja uudelleen 11. kesäkuuta. LAB päivittäinen kaavio / Lähde: Tradingview Tätä liikettä edelsi raju syöksy, jossa miljardit poistuivat arvosta kesäkuun alussa. RSI on nyt lähellä 60 ja nousee hitaasti, mutta ei ole vielä siirtynyt nousutrendiin. Päivän päätös yli 19 dollarin avaisi tilaa korkeammille Fibonacci-tasoille. Uniswap (UNI) hakee tukea 0,382 Fibonacci-tasolta lähellä 3 dollaria Uniswap (UNI) liikkuu noin 3,01 dollarissa, noin 0,6% nousussa päivässä. Token nousi lähes 16% viikon aikana ja oli yksi suurimmista nousijoista suurten markkina-arvojen ryhmässä. Päiväkaavio yrittää palautusta ja pyrkii vahvistamaan 0,382 Fibonacci-tason, joka on lähellä 3 dollaria, tukitasoksi. Jos tämä tuki kestää, seuraavat vastustasot ovat 0,5 Fibonacci 3,30 dollaria ja 0,618 Fibonacci 3,50 dollaria. UNI päivittäinen kaavio / Lähde: Tradingview Volyymi kasvoi voimakkaasti kesäkuun puolivälissä (sininen ellipsi), mikä viittasi uuteen tunnelmaan. Kuitenkin 17. kesäkuuta kynttilä osoitti vahvaa myyntipainetta. RSI yritti nousta nousutrendin puolelle, mutta hylättiin, ja nyt lukema on neutraali 53. Standard Charteredin tuore 100 dollarin tavoite vuodelle 2030 on pitänyt kiinnostuksen tokenissa. NEW: Standard Chartered initiates coverage of Uniswap.The bank forecasts UNI will rise from roughly $2.50 today to $100 by 2030 — a 40x increase.The thesis: tokenized assets active in DeFi grow 37x this decade, and Uniswap becomes a core piece of trading infrastructure for… pic.twitter.com/LWEc3XBXxA — Frank Chaparro (@fintechfrank) June 15, 2026 Stellar (XLM) testaa 0,20 dollarin tukea kanavamurroksen jälkeen Stellar (XLM) noteerataan noin 0,21 dollarissa, laskua noin 0,8% vuorokaudessa, mutta nousua lähes 12% viikossa. Vuoden 2026 aikana XLM liikkui suurimmaksi osaksi vaakasuorassa kanavassa. Yläkanava torjui hinnan neljä kertaa ennen murrosta (punaiset nuolet). Tokenin hinta nousi lopulta läpi 28. toukokuuta, kun volyymi kasvoi jyrkästi, ja palautti samalla pitkäaikaisen kanavarakenteensa. Volyymi on sittemmin laskenut, mikä viittaa puristusvaiheeseen. XLM päivittäinen kaavio / Lähde: Tradingview Entinen kanavan vastus muuttui tukitasoksi 10.–15. kesäkuuta (sininen ympyrä). Hinta nousi tästä kohti 0,23 dollarin vastusta. Nyt pyritään pitämään 0,20 dollaria tukitasona ja jatkamaan nousua. RSI on neutraali 54. Centrifuge toi reaalimaailman omaisuuseriä Stellariin 20. kesäkuuta, tarjoten tuoreen katalyytin. Altcoinit viikolle eteenpäin Kaikilla kolmella altcoinilla on sama viesti: suuntaus on vahvistunut, mutta mikään RSI-lukemista ei vahvista vielä voimakasta trendiä. LAB vaikuttaa nyt pisimmälle venyneeltä nopean palautuksen jälkeen, UNI on herkimmässä kohdassa Fibonacci-pivotin ympärillä, ja XLMin rakenne on selkein kanavamurroksen jälkeen. Tukitasojen pitäminen ratkaisee, jatkuvatko hintarallit vai pysähtyvätkö ne uuden viikon alkaessa. Kaupankävijöiden kannattaa tarkkailla myös yleistä markkinatilannetta, koska altcoinien liikkeet seuraavat usein Bitcoinia nopeissa suunnanmuutoksissa.

3 altcoinia seurattavaksi kesäkuun 2026 neljännellä viikolla

Kolme altcoinia aloittaa kesäkuun 2026 neljännen viikon vahvoilla tai neutraaleilla kaaviokuvioilla. Kaikki kolme seurattavaa altcoinia kuuluivat viime viikon suurimpiin nousijoihin.
Kunkin tokenin hinta liikkuu nyt lähellä ratkaisevaa Fibonacci- tai kanavatasoa. Päiväkaaviot paljastavat, miten tunnelma, volyymi ja tuki voivat vaikuttaa seuraavaan suuntaan.
LAB puolustaa 0,618 Fibonacci-tasoa lähellä 13 dollaria
LAB (LAB) noteerataan noin 14,97 dollarissa, noin 1,7% nousussa päivässä. Markkina-arvo on noin 4,7 miljardia dollaria. Token on tehnyt korkeampia huippuja ja pohjia toukokuun alusta lähtien.
Hinta testasi äskettäin vastusta 0,382 Fibonacci-tasolla lähellä 19 dollaria. Samalla vahvistui tuki 0,618 Fibonacci-tasolla lähellä 13 dollaria. Aiempi 7 dollarin vastus muuttui tukitasoksi kahdesti (siniset ympyrät) – ensin kesäkuun alussa ja uudelleen 11. kesäkuuta.
LAB päivittäinen kaavio / Lähde: Tradingview
Tätä liikettä edelsi raju syöksy, jossa miljardit poistuivat arvosta kesäkuun alussa. RSI on nyt lähellä 60 ja nousee hitaasti, mutta ei ole vielä siirtynyt nousutrendiin. Päivän päätös yli 19 dollarin avaisi tilaa korkeammille Fibonacci-tasoille.
Uniswap (UNI) hakee tukea 0,382 Fibonacci-tasolta lähellä 3 dollaria
Uniswap (UNI) liikkuu noin 3,01 dollarissa, noin 0,6% nousussa päivässä. Token nousi lähes 16% viikon aikana ja oli yksi suurimmista nousijoista suurten markkina-arvojen ryhmässä.
Päiväkaavio yrittää palautusta ja pyrkii vahvistamaan 0,382 Fibonacci-tason, joka on lähellä 3 dollaria, tukitasoksi. Jos tämä tuki kestää, seuraavat vastustasot ovat 0,5 Fibonacci 3,30 dollaria ja 0,618 Fibonacci 3,50 dollaria.
UNI päivittäinen kaavio / Lähde: Tradingview
Volyymi kasvoi voimakkaasti kesäkuun puolivälissä (sininen ellipsi), mikä viittasi uuteen tunnelmaan. Kuitenkin 17. kesäkuuta kynttilä osoitti vahvaa myyntipainetta.
RSI yritti nousta nousutrendin puolelle, mutta hylättiin, ja nyt lukema on neutraali 53. Standard Charteredin tuore 100 dollarin tavoite vuodelle 2030 on pitänyt kiinnostuksen tokenissa.
NEW: Standard Chartered initiates coverage of Uniswap.The bank forecasts UNI will rise from roughly $2.50 today to $100 by 2030 — a 40x increase.The thesis: tokenized assets active in DeFi grow 37x this decade, and Uniswap becomes a core piece of trading infrastructure for… pic.twitter.com/LWEc3XBXxA
— Frank Chaparro (@fintechfrank) June 15, 2026
Stellar (XLM) testaa 0,20 dollarin tukea kanavamurroksen jälkeen
Stellar (XLM) noteerataan noin 0,21 dollarissa, laskua noin 0,8% vuorokaudessa, mutta nousua lähes 12% viikossa. Vuoden 2026 aikana XLM liikkui suurimmaksi osaksi vaakasuorassa kanavassa.
Yläkanava torjui hinnan neljä kertaa ennen murrosta (punaiset nuolet). Tokenin hinta nousi lopulta läpi 28. toukokuuta, kun volyymi kasvoi jyrkästi, ja palautti samalla pitkäaikaisen kanavarakenteensa. Volyymi on sittemmin laskenut, mikä viittaa puristusvaiheeseen.
XLM päivittäinen kaavio / Lähde: Tradingview
Entinen kanavan vastus muuttui tukitasoksi 10.–15. kesäkuuta (sininen ympyrä). Hinta nousi tästä kohti 0,23 dollarin vastusta. Nyt pyritään pitämään 0,20 dollaria tukitasona ja jatkamaan nousua. RSI on neutraali 54.
Centrifuge toi reaalimaailman omaisuuseriä Stellariin 20. kesäkuuta, tarjoten tuoreen katalyytin.
Altcoinit viikolle eteenpäin
Kaikilla kolmella altcoinilla on sama viesti: suuntaus on vahvistunut, mutta mikään RSI-lukemista ei vahvista vielä voimakasta trendiä.
LAB vaikuttaa nyt pisimmälle venyneeltä nopean palautuksen jälkeen, UNI on herkimmässä kohdassa Fibonacci-pivotin ympärillä, ja XLMin rakenne on selkein kanavamurroksen jälkeen.
Tukitasojen pitäminen ratkaisee, jatkuvatko hintarallit vai pysähtyvätkö ne uuden viikon alkaessa. Kaupankävijöiden kannattaa tarkkailla myös yleistä markkinatilannetta, koska altcoinien liikkeet seuraavat usein Bitcoinia nopeissa suunnanmuutoksissa.
Skatīt tulkojumu
MSCI antoi SpaceX:lle ESG-pisteet, jotka vastaavat Venäjän sotatilaaMSCI antoi SpaceXille alhaisimman mahdollisen ESG-arvosanan vain päivää ennen yhtiön ennätyksellistä 75 miljardin dollarin pörssilistautumista. Kolmois-C-arvosana asettaa rakettivalmistajan samaan luokkaan kuin mihin indeksitarjoaja sijoitti Venäjän vuoden 2022 Ukrainan hyökkäyksen jälkeen. SpaceX saa MSCI:n matalimman ESG-arvosanan MSCI ESG Research arvioi ympäristöön, sosiaalisiin asioihin ja hallintoon liittyviä riskejä sekä mahdollisia taloudellisia hyötyjä tai haittoja yritykselle. Arvosana perustuu yhtiön altistukseen olennaisille ESG-riskeille, hallintajärjestelmien ja johtamisen vahvuuteen sekä tarvittaessa kykyyn vastata tuotteillaan ja palveluillaan ympäristöystävälliseen tai sosiaaliseen kysyntään. Arviointiasteikko vaihtelee AAA:sta CCC:hen. SpaceX on asteikon pohjalla. ”Yritykset, joille on annettu CCC-arvosana, ovat saaneet MSCI ESG Researchilta alhaisimman mahdollisen ESG-luokituksen. Verrattuna alan globaaleihin kilpailijoihin, näillä yrityksillä on erittäin heikot hallintamallit suhteessa niiden kokonaisvaltaisiin ESG-riskeihin ja mahdollisuuksiin. CCC-luokitellut yritykset voivat olla tällä hetkellä tai hiljattain olleet mukana merkittävissä ESG-kiistoissa,” kuuluu MSCI:n määritelmä. Financial Timesin mukaan SpaceX sai vain 1/10 pistettä MSCI:n kiistakategoriassa, ja ansaitsi oranssin lipun. Hallinnosta yhtiö sai tulokseksi 3,2 kymmenestä. MSCI aloittaa jokaisen yrityksen täydestä kymmenestä ja vähentää pisteitä hallintolipuista. Seuraa meitä X:ssä, pysyt ajan tasalla tuoreista uutisista SpaceX Just Got the LOWEST ESG Rating Possible!MSCI gave $SPCX a CCC, the lowest score on their entire scale.That’s the same rating MSCI gave Russia after the 2022 Ukraine invasion.MSCI says SpaceX is "lagging its industry based on its high exposure and failure to manage… pic.twitter.com/mPtkyQkRSr — BeInCrypto (@beincrypto) June 22, 2026 Ennätyksellinen listautuminen, sitten nopea käänne laskuun Samaan aikaan SpaceX:n ennätyksellinen listautuminen käynnistyi heti alkuhetkestä. Yritys hinnoitteli listautumisensa 135 dollariin ja keräsi 75 miljardia dollaria 12. kesäkuuta, mikä oli suurin listaus koskaan. Listaus ylitti Saudi Aramcon vuoden 2019 ennätyksen. Osakekurssi nousi Nasdaq-debyytin jälkeen, mutta kääntyi jyrkkään laskuun. Osake päätyi viime torstaina hintaan 184,98 dollaria, mikä on 18 prosenttia alempana kuin tiistain yli 225 dollarin huippu. Kaksi laskupäivää vei noin 620 miljardia dollaria markkina-arvosta, pudottaen yhtiön arvostuksen lähes 3 biljoonasta 2,37 biljoonaan dollariin. SpaceX (SPCX) osakekurssin kehitys. Lähde: Google Finance Skeptisyys on syvempää kryptovaluutta-alustoilla. Hyperliquidissä älykkäät sijoittajat ja valaat ovat nettona 45 miljoonaa dollaria shorttina SpaceX:n hintarallia vastaan. Tilaa YouTube-kanavamme ja katso asiantuntijoiden ja toimittajien näkemyksiä

MSCI antoi SpaceX:lle ESG-pisteet, jotka vastaavat Venäjän sotatilaa

MSCI antoi SpaceXille alhaisimman mahdollisen ESG-arvosanan vain päivää ennen yhtiön ennätyksellistä 75 miljardin dollarin pörssilistautumista.
Kolmois-C-arvosana asettaa rakettivalmistajan samaan luokkaan kuin mihin indeksitarjoaja sijoitti Venäjän vuoden 2022 Ukrainan hyökkäyksen jälkeen.
SpaceX saa MSCI:n matalimman ESG-arvosanan
MSCI ESG Research arvioi ympäristöön, sosiaalisiin asioihin ja hallintoon liittyviä riskejä sekä mahdollisia taloudellisia hyötyjä tai haittoja yritykselle. Arvosana perustuu yhtiön altistukseen olennaisille ESG-riskeille, hallintajärjestelmien ja johtamisen vahvuuteen sekä tarvittaessa kykyyn vastata tuotteillaan ja palveluillaan ympäristöystävälliseen tai sosiaaliseen kysyntään.
Arviointiasteikko vaihtelee AAA:sta CCC:hen. SpaceX on asteikon pohjalla.
”Yritykset, joille on annettu CCC-arvosana, ovat saaneet MSCI ESG Researchilta alhaisimman mahdollisen ESG-luokituksen. Verrattuna alan globaaleihin kilpailijoihin, näillä yrityksillä on erittäin heikot hallintamallit suhteessa niiden kokonaisvaltaisiin ESG-riskeihin ja mahdollisuuksiin. CCC-luokitellut yritykset voivat olla tällä hetkellä tai hiljattain olleet mukana merkittävissä ESG-kiistoissa,” kuuluu MSCI:n määritelmä.
Financial Timesin mukaan SpaceX sai vain 1/10 pistettä MSCI:n kiistakategoriassa, ja ansaitsi oranssin lipun. Hallinnosta yhtiö sai tulokseksi 3,2 kymmenestä. MSCI aloittaa jokaisen yrityksen täydestä kymmenestä ja vähentää pisteitä hallintolipuista.
Seuraa meitä X:ssä, pysyt ajan tasalla tuoreista uutisista
SpaceX Just Got the LOWEST ESG Rating Possible!MSCI gave $SPCX a CCC, the lowest score on their entire scale.That’s the same rating MSCI gave Russia after the 2022 Ukraine invasion.MSCI says SpaceX is "lagging its industry based on its high exposure and failure to manage… pic.twitter.com/mPtkyQkRSr
— BeInCrypto (@beincrypto) June 22, 2026
Ennätyksellinen listautuminen, sitten nopea käänne laskuun
Samaan aikaan SpaceX:n ennätyksellinen listautuminen käynnistyi heti alkuhetkestä. Yritys hinnoitteli listautumisensa 135 dollariin ja keräsi 75 miljardia dollaria 12. kesäkuuta, mikä oli suurin listaus koskaan. Listaus ylitti Saudi Aramcon vuoden 2019 ennätyksen.
Osakekurssi nousi Nasdaq-debyytin jälkeen, mutta kääntyi jyrkkään laskuun. Osake päätyi viime torstaina hintaan 184,98 dollaria, mikä on 18 prosenttia alempana kuin tiistain yli 225 dollarin huippu.
Kaksi laskupäivää vei noin 620 miljardia dollaria markkina-arvosta, pudottaen yhtiön arvostuksen lähes 3 biljoonasta 2,37 biljoonaan dollariin.
SpaceX (SPCX) osakekurssin kehitys. Lähde: Google Finance
Skeptisyys on syvempää kryptovaluutta-alustoilla. Hyperliquidissä älykkäät sijoittajat ja valaat ovat nettona 45 miljoonaa dollaria shorttina SpaceX:n hintarallia vastaan.
Tilaa YouTube-kanavamme ja katso asiantuntijoiden ja toimittajien näkemyksiä
Skatīt tulkojumu
MicroStrategy ostaa vain 520 bitcoinia rakentaessaan 1,4 miljardin dollarin käteisvarantaaMicroStrategy Inc. hankki 520 Bitcoinia noin 35 miljoonalla dollarilla viimeisimmän raportointijakson aikana ja kasvatti samalla USD-varantoaan 300 miljoonalla 1,4 miljardiin dollariin. Yrityksen virallisten kanavien ja kojelaudan kautta jaettu päivitys korostaa harkittua lähestymistapaa Bitcoin-treasury-toimintaan, jossa painotetaan likviditeettiä jatkuvien etuoikeutettujen osakkeiden liikkeeseenlaskujen velvoitteiden tukemiseksi. Likviditeetin rakentaminen MicroStrategylla keskiössä Strategy (entinen MicroStrategy) on pitänyt Bitcoinia ensisijaisena treasury-omaisuutena vuodesta 2020 lähtien Executive Chairman Michael Saylorin ja toimitusjohtaja Phong Len johdolla. Yritys kerää pääomaa pääasiassa osake- ja pysyvien etuoikeutettujen osakkeiden (kuten STRC-sarjan) markkinaehtoisilla myynneillä hankintojen rahoittamiseksi. Sisäisiä tunnuslukuja, kuten Bitcoin per osake ja BTC Yield, seurataan osakkeenomistajien arvon kasvun arvioimiseksi. Viimeisimpien tietojen mukaan MicroStrategy omistaa 847 363 BTC:tä, joiden markkina-arvo on noin 54 miljardia dollaria, kun yhden Bitcoinin hinta liikkuu 64 200 dollarin tuntumassa. MicroStrategyn Bitcoin-omistukset. Lähde: Strategy Kokonaisostohinta on noin 64 miljardia dollaria. Yrityksen toimintatapa on tehnyt siitä suurimman yrityksen, joka omistaa Bitcoinia. Osakkeita ja luottovälineitä käytetään omistusten laajentamiseen samalla, kun hoidetaan niihin liittyviä velvoitteita. Viimeisimmän päivityksen kattamalla jaksolla Strategy hankki 520 BTC:tä 35 miljoonalla dollarilla. Strategy has increased its USD Reserve by $300 million to $1.4 billion and plans to continue replenishing it to support the credit quality of its Digital Credit securities. We also acquired 520 BTC for $35 million, increasing our $BTC Reserve to ₿847,363. $MSTR $STRC.… — Strategy (@Strategy) June 22, 2026 Määrä on pienempi kuin edellisen viikon 1 587 BTC:n osto, joka tehtiin 100 miljoonalla dollarilla. Samaan aikaan yritys kasvatti USD-varantoaan aiemmasta tasostaan 1,4 miljardiin dollariin. Yhtiön ilmoituksen mukaan varannon kasvattaminen tukee Digital Credit -arvopapereiden luottokelpoisuutta ja auttaa suoriutumaan niihin liittyvistä maksusuorituksista. Nämä etuoikeutetut instrumentit ovat keskeinen osa Strategyn rahoitusrakennetta ja niihin liittyy osinkovaatimuksia, jotka edellyttävät huolellista kassanhallintaa samalla, kun Bitcoinin kerryttäminen jatkuu. Kojelautatietoihin on merkitty 520 BTC:n erän keskihinnaksi 67 068 dollaria, ja BTC Yield -luvut on päivitetty (QTD 8,7 %, YTD 11,8 % raportin otoksessa). Käytäntö on linjassa yrityksen tavan kanssa seurata per-osake-Bitcoin-altistumista myös osakeantien jälkeen. Vaikutukset taseeseen ja strategian toteutukseen Hillitymmät Bitcoin-ostot ja aktiivinen käteisvarojen kasvattaminen osoittavat MicroStrategyn toiminnallista kurinalaisuutta pitkään noudatetussa mallissa. 1,4 miljardin dollarin varanto tarjoaa puskurin etuoikeutettujen osinkojen ja velan hoitamista varten. Tämä vähentää tarvetta omaisuuden myyntiin tai lisärahoituksen hankintaan markkinapaineen aikana. Lähestymistapa täydentää yhtiön dynaamista pääoman allokoinnin historiaa: varoja kerätään silloin, kun markkinaolosuhteet sallivat ja sijoitetaan Bitcoiniin, samalla kun kiinteät pääomarakenteen kulut hoidetaan asianmukaisesti. Päivitys korostaa kerryttämistavoitteiden ja likviditeetin hallinnan välistä tasapainottelua. MicroStrategyn Bitcoin-omistukset kasvavat edelleen, mikä vahvistaa asemaa. Varannon laajentaminen osoittaa puolestaan huomion kestävyyteen ja luottotunnuslukuihin, jotka liittyvät etuoikeutettujen osakkeiden ohjelmaan. Seuraavat viikoittaiset tiedotteet osoittavat jatkuvatko hillitymmät ostot vai muuttuvatko ne pääomamarkkinoiden tilanteen ja varantotavoitteiden mukaan. Yhtiön tulevat ilmoitukset ja kojelautapäivitykset tarjoavat jatkossa näkyvyyttä siihen, miten Bitcoin per osake kasvu ja taseen kestävyys pidetään tasapainossa.

MicroStrategy ostaa vain 520 bitcoinia rakentaessaan 1,4 miljardin dollarin käteisvarantaa

MicroStrategy Inc. hankki 520 Bitcoinia noin 35 miljoonalla dollarilla viimeisimmän raportointijakson aikana ja kasvatti samalla USD-varantoaan 300 miljoonalla 1,4 miljardiin dollariin.
Yrityksen virallisten kanavien ja kojelaudan kautta jaettu päivitys korostaa harkittua lähestymistapaa Bitcoin-treasury-toimintaan, jossa painotetaan likviditeettiä jatkuvien etuoikeutettujen osakkeiden liikkeeseenlaskujen velvoitteiden tukemiseksi.
Likviditeetin rakentaminen MicroStrategylla keskiössä
Strategy (entinen MicroStrategy) on pitänyt Bitcoinia ensisijaisena treasury-omaisuutena vuodesta 2020 lähtien Executive Chairman Michael Saylorin ja toimitusjohtaja Phong Len johdolla.
Yritys kerää pääomaa pääasiassa osake- ja pysyvien etuoikeutettujen osakkeiden (kuten STRC-sarjan) markkinaehtoisilla myynneillä hankintojen rahoittamiseksi. Sisäisiä tunnuslukuja, kuten Bitcoin per osake ja BTC Yield, seurataan osakkeenomistajien arvon kasvun arvioimiseksi.
Viimeisimpien tietojen mukaan MicroStrategy omistaa 847 363 BTC:tä, joiden markkina-arvo on noin 54 miljardia dollaria, kun yhden Bitcoinin hinta liikkuu 64 200 dollarin tuntumassa.
MicroStrategyn Bitcoin-omistukset. Lähde: Strategy
Kokonaisostohinta on noin 64 miljardia dollaria. Yrityksen toimintatapa on tehnyt siitä suurimman yrityksen, joka omistaa Bitcoinia. Osakkeita ja luottovälineitä käytetään omistusten laajentamiseen samalla, kun hoidetaan niihin liittyviä velvoitteita.
Viimeisimmän päivityksen kattamalla jaksolla Strategy hankki 520 BTC:tä 35 miljoonalla dollarilla.
Strategy has increased its USD Reserve by $300 million to $1.4 billion and plans to continue replenishing it to support the credit quality of its Digital Credit securities. We also acquired 520 BTC for $35 million, increasing our $BTC Reserve to ₿847,363. $MSTR $STRC.…
— Strategy (@Strategy) June 22, 2026
Määrä on pienempi kuin edellisen viikon 1 587 BTC:n osto, joka tehtiin 100 miljoonalla dollarilla. Samaan aikaan yritys kasvatti USD-varantoaan aiemmasta tasostaan 1,4 miljardiin dollariin.
Yhtiön ilmoituksen mukaan varannon kasvattaminen tukee Digital Credit -arvopapereiden luottokelpoisuutta ja auttaa suoriutumaan niihin liittyvistä maksusuorituksista.
Nämä etuoikeutetut instrumentit ovat keskeinen osa Strategyn rahoitusrakennetta ja niihin liittyy osinkovaatimuksia, jotka edellyttävät huolellista kassanhallintaa samalla, kun Bitcoinin kerryttäminen jatkuu.
Kojelautatietoihin on merkitty 520 BTC:n erän keskihinnaksi 67 068 dollaria, ja BTC Yield -luvut on päivitetty (QTD 8,7 %, YTD 11,8 % raportin otoksessa).
Käytäntö on linjassa yrityksen tavan kanssa seurata per-osake-Bitcoin-altistumista myös osakeantien jälkeen.
Vaikutukset taseeseen ja strategian toteutukseen
Hillitymmät Bitcoin-ostot ja aktiivinen käteisvarojen kasvattaminen osoittavat MicroStrategyn toiminnallista kurinalaisuutta pitkään noudatetussa mallissa.
1,4 miljardin dollarin varanto tarjoaa puskurin etuoikeutettujen osinkojen ja velan hoitamista varten. Tämä vähentää tarvetta omaisuuden myyntiin tai lisärahoituksen hankintaan markkinapaineen aikana.
Lähestymistapa täydentää yhtiön dynaamista pääoman allokoinnin historiaa: varoja kerätään silloin, kun markkinaolosuhteet sallivat ja sijoitetaan Bitcoiniin, samalla kun kiinteät pääomarakenteen kulut hoidetaan asianmukaisesti.
Päivitys korostaa kerryttämistavoitteiden ja likviditeetin hallinnan välistä tasapainottelua.
MicroStrategyn Bitcoin-omistukset kasvavat edelleen, mikä vahvistaa asemaa. Varannon laajentaminen osoittaa puolestaan huomion kestävyyteen ja luottotunnuslukuihin, jotka liittyvät etuoikeutettujen osakkeiden ohjelmaan.
Seuraavat viikoittaiset tiedotteet osoittavat jatkuvatko hillitymmät ostot vai muuttuvatko ne pääomamarkkinoiden tilanteen ja varantotavoitteiden mukaan.
Yhtiön tulevat ilmoitukset ja kojelautapäivitykset tarjoavat jatkossa näkyvyyttä siihen, miten Bitcoin per osake kasvu ja taseen kestävyys pidetään tasapainossa.
Skatīt tulkojumu
Bank of England poistaa stablecoinien lainsäädännölliset omistusrajat mutta pitää 53,0000 miljard...Englannin keskuspankki on poistanut aiemmin ehdottamansa stablecoin-omistusrajat Britanniassa. Tilalle on tullut väliaikainen 40 miljardin punnan (52,9 miljardin dollarin) raja, kuinka paljon yhtä systeemistä kolikkoa voidaan laskea liikkeelle. Muutoksesta ilmoitettiin maanantaina luonnosversion koodiehdotuksen yhteydessä. Uusi sääntö helpottaa liikkeellelaskijoiden huolia. Iso-Britannia kuitenkin rajoittaa oman valuuttansa stablecoinin liikkeellelaskua, toisin kuin Yhdysvallat tai EU. Yksittäisistä käyttäjärajoista yhteiseen kattoon Marraskuussa 2025 keskuspankki ehdotti, että yksityishenkilöt voisivat pitää 20 000 puntaa ja yritykset 10 miljoonaa puntaa per kolikko. Liikkeellelaskijat kutsuivat suunnitelmaa kalliiksi ja vaikeaksi toteuttaa. Kannanotto muuttui kotimaisen painostuksen seurauksena. Kesäkuussa Ylähuoneen rahoituspalvelujen sääntelykomitea kehotti keskuspankkia harkitsemaan rajoja uudelleen. Komitea varoitti, että rajat poikkeavat kansainvälisestä käytännöstä ja herättivät huolta kryptoprojektien perustajissa. Nyt pankki on vaihtanut aiemmat ehdotetut omistusrajat yhteen 40 miljardin punnan kattoon per kolikko. Keskuspankin mukaan tämä suojaa pankkien luotonantoa, mutta mahdollistaa vapaammat transaktiot kotitalouksille ja yrityksille. Miksi Britannian stablecoin-säännökset poikkeavat muista Ero muihin maihin on suuri. Yhdysvalloissa GENIUS Act, joka allekirjoitettiin heinäkuussa 2025, vaatii täyden käteis- ja Treasury-vakuuden mutta ei aseta rajoitusta liikkeellelaskuun. Euroopan MiCA-stablecoin-säännökset koskevat vain vieraan valuutan kolikoita, joita käytetään runsaasti maksuihin – tätä estoa käytetään euron suojelemiseen. Euro-stablecoineille ei aseteta rajoituksia. Näin ollen ainoastaan Iso-Britannia rajoittaa oman valuuttansa kolikon liikkeellelaskua. Markkinat, joissa tällaisia sterling-pohjaisia stablecoineja tuskin edes on. Noin 99 prosenttia liikkeessä olevista stablecoineista on dollaripohjaisia, raportoi EKP marraskuussa. Tarjontaraja koskee liikkeellelaskijaa, ei käyttäjää. Tällaiselle stablecoinin omistusrajoitusten pehmeämmälle muodolle ei löydy vastinetta suurissa talouksissa. Suurin haaste on tokenisointi Liikkeellelaskijoiden on katettava kolikot 70-prosenttisesti lyhytaikaisella Britannian valtionvelalla ja 30-prosenttisesti keskuspankkitalletuksilla. Korkoa ei saa maksaa, mutta maksuihin sidotut palkkiot sallitaan edelleen. Tämä vaatimus heijastuu myös valtionvelkakirjamarkkinoihin. Valtiovarainministeriö ja velanhallintatoimisto ovat tunnistaneet sterling-stablecoinit mahdolliseksi rakenteelliseksi kysynnäksi Treasury-todistuksille. Molemmat aikovat laskea liikkeelle lisää lyhytaikaisia velkakirjoja vastatakseen tarpeeseen. Kolikot, joita käytetään pääasiassa kaupankäyntiin, kuten Tether (USDT) ja USD Coin (USDC), pysyvät Financial Conduct Authorityn valvonnassa. Lunastukset on käsiteltävä 24 tunnin kuluessa pyynnön täyttymisestä. Avoimeksi jää, voidaanko näillä kolikoilla selvittää tukkumarkkinoiden kauppoja. Vastaus ohjaa maan tokenisaatiosuunnitelmia, ja keskuspankin mukaan työ jatkuu. “Tämä on merkittävä virstanpylväs, joka tuo enemmän valinnanvapautta ja innovaatioita maksuihin Britanniassa… Tämä on todella maailman johtava järjestelmä,” Sarah Breeden, keskuspankin varapääjohtaja taloudellisen vakauden osalta, totesi. Hänen mukaansa järjestelmä rakentaa luottamusta uuteen rahamuotoon. Seuraa meitä X:ssä saadaksesi tuoreimmat uutiset suoraan tapahtumahetkellä Luonnoksen palautteiden jättöaika päättyy 22. syyskuuta. Tavoitteena on saada ohjeistus valmiiksi vuoden 2026 loppuun mennessä. Näin Britannian 2026 stablecoin-aikataulu pysyy suunnitelmassa, ja ensimmäiset liikkeellelaskijat aloittavat vuonna 2027. Jos tarjontarajoitus jatkuu näin pitkään, se voi ratkaista, kasvavatko sterling-pohjaiset stablecoinit kotimaassa vai muualla.

Bank of England poistaa stablecoinien lainsäädännölliset omistusrajat mutta pitää 53,0000 miljard...

Englannin keskuspankki on poistanut aiemmin ehdottamansa stablecoin-omistusrajat Britanniassa. Tilalle on tullut väliaikainen 40 miljardin punnan (52,9 miljardin dollarin) raja, kuinka paljon yhtä systeemistä kolikkoa voidaan laskea liikkeelle.
Muutoksesta ilmoitettiin maanantaina luonnosversion koodiehdotuksen yhteydessä. Uusi sääntö helpottaa liikkeellelaskijoiden huolia. Iso-Britannia kuitenkin rajoittaa oman valuuttansa stablecoinin liikkeellelaskua, toisin kuin Yhdysvallat tai EU.
Yksittäisistä käyttäjärajoista yhteiseen kattoon
Marraskuussa 2025 keskuspankki ehdotti, että yksityishenkilöt voisivat pitää 20 000 puntaa ja yritykset 10 miljoonaa puntaa per kolikko. Liikkeellelaskijat kutsuivat suunnitelmaa kalliiksi ja vaikeaksi toteuttaa.
Kannanotto muuttui kotimaisen painostuksen seurauksena. Kesäkuussa Ylähuoneen rahoituspalvelujen sääntelykomitea kehotti keskuspankkia harkitsemaan rajoja uudelleen. Komitea varoitti, että rajat poikkeavat kansainvälisestä käytännöstä ja herättivät huolta kryptoprojektien perustajissa.
Nyt pankki on vaihtanut aiemmat ehdotetut omistusrajat yhteen 40 miljardin punnan kattoon per kolikko. Keskuspankin mukaan tämä suojaa pankkien luotonantoa, mutta mahdollistaa vapaammat transaktiot kotitalouksille ja yrityksille.
Miksi Britannian stablecoin-säännökset poikkeavat muista
Ero muihin maihin on suuri. Yhdysvalloissa GENIUS Act, joka allekirjoitettiin heinäkuussa 2025, vaatii täyden käteis- ja Treasury-vakuuden mutta ei aseta rajoitusta liikkeellelaskuun.
Euroopan MiCA-stablecoin-säännökset koskevat vain vieraan valuutan kolikoita, joita käytetään runsaasti maksuihin – tätä estoa käytetään euron suojelemiseen. Euro-stablecoineille ei aseteta rajoituksia.
Näin ollen ainoastaan Iso-Britannia rajoittaa oman valuuttansa kolikon liikkeellelaskua. Markkinat, joissa tällaisia sterling-pohjaisia stablecoineja tuskin edes on.
Noin 99 prosenttia liikkeessä olevista stablecoineista on dollaripohjaisia, raportoi EKP marraskuussa.
Tarjontaraja koskee liikkeellelaskijaa, ei käyttäjää. Tällaiselle stablecoinin omistusrajoitusten pehmeämmälle muodolle ei löydy vastinetta suurissa talouksissa.
Suurin haaste on tokenisointi
Liikkeellelaskijoiden on katettava kolikot 70-prosenttisesti lyhytaikaisella Britannian valtionvelalla ja 30-prosenttisesti keskuspankkitalletuksilla. Korkoa ei saa maksaa, mutta maksuihin sidotut palkkiot sallitaan edelleen.
Tämä vaatimus heijastuu myös valtionvelkakirjamarkkinoihin. Valtiovarainministeriö ja velanhallintatoimisto ovat tunnistaneet sterling-stablecoinit mahdolliseksi rakenteelliseksi kysynnäksi Treasury-todistuksille. Molemmat aikovat laskea liikkeelle lisää lyhytaikaisia velkakirjoja vastatakseen tarpeeseen.
Kolikot, joita käytetään pääasiassa kaupankäyntiin, kuten Tether (USDT) ja USD Coin (USDC), pysyvät Financial Conduct Authorityn valvonnassa. Lunastukset on käsiteltävä 24 tunnin kuluessa pyynnön täyttymisestä.
Avoimeksi jää, voidaanko näillä kolikoilla selvittää tukkumarkkinoiden kauppoja. Vastaus ohjaa maan tokenisaatiosuunnitelmia, ja keskuspankin mukaan työ jatkuu.
“Tämä on merkittävä virstanpylväs, joka tuo enemmän valinnanvapautta ja innovaatioita maksuihin Britanniassa… Tämä on todella maailman johtava järjestelmä,” Sarah Breeden, keskuspankin varapääjohtaja taloudellisen vakauden osalta, totesi. Hänen mukaansa järjestelmä rakentaa luottamusta uuteen rahamuotoon.
Seuraa meitä X:ssä saadaksesi tuoreimmat uutiset suoraan tapahtumahetkellä
Luonnoksen palautteiden jättöaika päättyy 22. syyskuuta. Tavoitteena on saada ohjeistus valmiiksi vuoden 2026 loppuun mennessä. Näin Britannian 2026 stablecoin-aikataulu pysyy suunnitelmassa, ja ensimmäiset liikkeellelaskijat aloittavat vuonna 2027.
Jos tarjontarajoitus jatkuu näin pitkään, se voi ratkaista, kasvavatko sterling-pohjaiset stablecoinit kotimaassa vai muualla.
Skatīt tulkojumu
Japanin Nikkei yltää ennätyskorkealle, kun jeni lähestyy vuoden 1986 alinta tasoaJapanin Nikkei 225 saavutti uuden kaikkien aikojen ennätyksen maanantaina, kun jeni jatkoi heikkenemistään. Valuutta heikkeni 161,7 dollaria kohden, lähelle arvoa 161,96. Mikäli tämä kynnys ylittyy, jeni olisi heikoin lähes neljäänkymmeneen vuoteen ja painostus Tokioon kasvaisi toimia varten. Japanin Nikkei ylittää rajan 72 000 Nikkei 225 päätyi maanantaina ennätyslukemaan 72 353,96, nousten 1,55 % päivänsisäisen huipun 72 831 jälkeen. Topix nousi 1,24 % lukemaan 4 095,05. Nikkei 225:n kehitys maanantaina. Lähde: Google Finance Nousu lisäsi indeksin markkina-arvoon yli 25,74 biljoonaa jeniä (156 miljardia dollaria) analyytikko Bull Theoryn mukaan. Hintaralli ulottui koko Aasian osakemarkkinoille, Etelä-Korean KOSPI nousi 0,7 % ja Kiinan SSE Composite Index vahvistui 1,78 %. Nousu seurasi rakentavia Yhdysvaltojen ja Iranin keskusteluja Sveitsissä, joissa tekniset neuvottelut jatkuvat tällä viikolla. Välittäjät Qatar ja Pakistan vahvistivat edistystä, vaikka Yhdysvaltain presidentti Donald Trump uhkasi sotilaallisilla iskuilla. Seuraa meitä X:ssä saadaksesi uusimmat uutiset reaaliaikaisesti Jeni lähestyy 40 vuoden pohjalukemia Osakkeiden noustessa Japanin valuutan suunta on toinen. Jeni heikkeni 161,7 dollaria kohden, ja jos arvo ylittää 161,96, se putoaa alimmilleen vuodesta 1986 lähtien. Lasku jatkuu siitä huolimatta, että Tokio on pyrkinyt pysäyttämään sen. Japani käytti ennätykselliset 11,73 biljoonaa jeniä (73,4 miljardia dollaria) jenin tukemiseen toukokuun loppuun mennessä. Toisaalta valtiovarainministeriön reserveistä käy ilmi, että ulkomaisten arvopapereiden määrä väheni 75,6 miljardia dollaria huhtikuusta toukokuun loppuun. Tämä lasku vastaa suunnilleen Japanin viimeisintä valuuttainterventiota. Myös Japanin keskuspankki kiristi rahapolitiikkaansa nostamalla ohjauskorkonsa 1 prosenttiin 0,75 prosentista, mikä on korkein taso sitten vuoden 1995. Korkeammat korot tukevat yleensä valuuttaa, mutta jenin heikkous on jatkunut silti. Tilaa YouTube-kanavamme nähdäksesi asiantuntijoiden ja toimittajien analyyseja

Japanin Nikkei yltää ennätyskorkealle, kun jeni lähestyy vuoden 1986 alinta tasoa

Japanin Nikkei 225 saavutti uuden kaikkien aikojen ennätyksen maanantaina, kun jeni jatkoi heikkenemistään.
Valuutta heikkeni 161,7 dollaria kohden, lähelle arvoa 161,96. Mikäli tämä kynnys ylittyy, jeni olisi heikoin lähes neljäänkymmeneen vuoteen ja painostus Tokioon kasvaisi toimia varten.
Japanin Nikkei ylittää rajan 72 000
Nikkei 225 päätyi maanantaina ennätyslukemaan 72 353,96, nousten 1,55 % päivänsisäisen huipun 72 831 jälkeen. Topix nousi 1,24 % lukemaan 4 095,05.
Nikkei 225:n kehitys maanantaina. Lähde: Google Finance
Nousu lisäsi indeksin markkina-arvoon yli 25,74 biljoonaa jeniä (156 miljardia dollaria) analyytikko Bull Theoryn mukaan. Hintaralli ulottui koko Aasian osakemarkkinoille, Etelä-Korean KOSPI nousi 0,7 % ja Kiinan SSE Composite Index vahvistui 1,78 %.
Nousu seurasi rakentavia Yhdysvaltojen ja Iranin keskusteluja Sveitsissä, joissa tekniset neuvottelut jatkuvat tällä viikolla. Välittäjät Qatar ja Pakistan vahvistivat edistystä, vaikka Yhdysvaltain presidentti Donald Trump uhkasi sotilaallisilla iskuilla.
Seuraa meitä X:ssä saadaksesi uusimmat uutiset reaaliaikaisesti
Jeni lähestyy 40 vuoden pohjalukemia
Osakkeiden noustessa Japanin valuutan suunta on toinen. Jeni heikkeni 161,7 dollaria kohden, ja jos arvo ylittää 161,96, se putoaa alimmilleen vuodesta 1986 lähtien.
Lasku jatkuu siitä huolimatta, että Tokio on pyrkinyt pysäyttämään sen. Japani käytti ennätykselliset 11,73 biljoonaa jeniä (73,4 miljardia dollaria) jenin tukemiseen toukokuun loppuun mennessä.
Toisaalta valtiovarainministeriön reserveistä käy ilmi, että ulkomaisten arvopapereiden määrä väheni 75,6 miljardia dollaria huhtikuusta toukokuun loppuun. Tämä lasku vastaa suunnilleen Japanin viimeisintä valuuttainterventiota.
Myös Japanin keskuspankki kiristi rahapolitiikkaansa nostamalla ohjauskorkonsa 1 prosenttiin 0,75 prosentista, mikä on korkein taso sitten vuoden 1995. Korkeammat korot tukevat yleensä valuuttaa, mutta jenin heikkous on jatkunut silti.
Tilaa YouTube-kanavamme nähdäksesi asiantuntijoiden ja toimittajien analyyseja
Skatīt tulkojumu
Ethereum MEV-kingi Jaredfromsubway kommentoi suuren 15 000 000 dollarin hyväksikäytön jälkeenEthereumin tunnetuin MEV-bot-operaattori, Jaredfromsubway.eth, reagoi jyrkästi 15 miljoonan dollarin honeypot-hyökkäykseen tarjoamalla hyökkääjälle 50 % white hat -palkkion, jos varastetut ETH:t palautetaan 48 tunnin sisällä. Jared kommentoi ensin hiljaisuutensa X:ssä ja kertoi hyökkäyksen perustuneen viikkojen valmisteluun, jossa käytettiin väärennettyjä token-sopimuksia ja keinotekoisia likviditeettipooloja. Tapahtuman koko kulku on jo kuvattu tarkemmin. Käänteinen Honeypot teki Ethereum-top-MEV-botista tavoitteen Jaredfromsubway.eth julkaisi X:ssä ja kuvasi tapausta “käänteiseksi honeypotiksi”, jossa hyökkääjä käytti useita viikkoja ansan virittämiseen. Hän mainitsi ironian siitä, että juuri häneen kohdistettiin isku, mutta vakuutti pysyvänsä edelleen MEV:n ykkösenä. Tappio on merkittävä botin pyörittäjälle, jonka järjestelmä on tuottanut kymmeniä miljoonia dollaria parhaimmillaan. Hänen viestinsä perusteella tämä ei kuitenkaan muuta aikomusta jatkaa toimintaa. Jaredfromsubway tarjoaa 50 % white hat -palkkiota ja asettaa 48 tunnin määräajan Jared puhutteli myös suoraan hyökkääjää, muuttaen yleisen palautuspalkkion määräaikaiseksi sopimukseksi. Hän tarjosi hyökkääjälle mahdollisuutta pitää puolet varastetuista varoista, mikäli loput palautetaan kahden päivän kuluessa. Well played. We are willing to offer a 50% white hat bounty if you return the ETH to us in the next 48 hours, otherwise we will pursue all available legal and law-enforcement options.​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Jaredfromsubway.eth pic.twitter.com/2eXYrH7X5b — Jaredfromsubway.eth (@jaredsmev) June 22, 2026 Tämä ehdotus merkitsee selvää kiristystä. Siitä huolimatta tiet voivat silti johtaa hiljaiseen ratkaisuun virallisten oikeuskanavien ulkopuolella. Kesäkuu 2026 on yksi kryptosektorin heikoimmista turvallisuuskuukausista Jaredfromsubway-hyökkäys on osa laajempaa kasvua. Hyökkäyksiä on tänä kuukautena tehty yli 20 kertaa eri kryptoverkoissa, kohteina on ollut siltoja, vanhoja holveja ja automatisoituja treidausjärjestelmiä. Thetanuts-holviin aiemmin tässä kuussa kohdistunut hyökkäys osoitti, että vanhat DeFi-sopimukset säilyvät hyökkäyspintoina pitkään käytön päättymisen jälkeenkin. Myös yleiset olosuhteet lisäävät riskiä. Kun vipuvaikutus on 2021 tasolla ja lukittujen varojen arvo laskee, automaattisten järjestelmien virhemarginaali kapenee. Huolelliset hyökkääjät, jotka valmistautuvat pitkään, huomaavat MEV-infrastruktuurilla olevan poikkeuksellisen suuret riskit. Hyökkäys lisää Ethereum-verkon paineita vuonna 2026 Tämä tapaus osuu hankalaan kohtaan myös koko Ethereumille. Ethereum Foundation menetti toisen yhteisjohtajansa tänä vuonna, ja tammikuun jälkeen on lähtenyt ainakin kahdeksan johtavaa henkilöä. Entinen avustaja varoitti, että ydin-kehitystä uhkaa 30 miljoonan dollarin rahoitusvaje muutaman kuukauden sisällä. Sijoittaja Tom Lee piti näitä huolia liioiteltuina. Suuret MEV-hyökkäykset lisäävät entisestään Ethereum-infrastruktuurin tarkastelua. Tämä tapahtuu aikana, jolloin hallintorakenteet ovat jo valmiiksi paineen alla. Yhteensä tapahtumat korostavat, kuinka verkko tasapainottelee useiden haasteiden keskellä vuoden 2026 toisella puoliskolla.

Ethereum MEV-kingi Jaredfromsubway kommentoi suuren 15 000 000 dollarin hyväksikäytön jälkeen

Ethereumin tunnetuin MEV-bot-operaattori, Jaredfromsubway.eth, reagoi jyrkästi 15 miljoonan dollarin honeypot-hyökkäykseen tarjoamalla hyökkääjälle 50 % white hat -palkkion, jos varastetut ETH:t palautetaan 48 tunnin sisällä.
Jared kommentoi ensin hiljaisuutensa X:ssä ja kertoi hyökkäyksen perustuneen viikkojen valmisteluun, jossa käytettiin väärennettyjä token-sopimuksia ja keinotekoisia likviditeettipooloja. Tapahtuman koko kulku on jo kuvattu tarkemmin.
Käänteinen Honeypot teki Ethereum-top-MEV-botista tavoitteen
Jaredfromsubway.eth julkaisi X:ssä ja kuvasi tapausta “käänteiseksi honeypotiksi”, jossa hyökkääjä käytti useita viikkoja ansan virittämiseen. Hän mainitsi ironian siitä, että juuri häneen kohdistettiin isku, mutta vakuutti pysyvänsä edelleen MEV:n ykkösenä.
Tappio on merkittävä botin pyörittäjälle, jonka järjestelmä on tuottanut kymmeniä miljoonia dollaria parhaimmillaan. Hänen viestinsä perusteella tämä ei kuitenkaan muuta aikomusta jatkaa toimintaa.
Jaredfromsubway tarjoaa 50 % white hat -palkkiota ja asettaa 48 tunnin määräajan
Jared puhutteli myös suoraan hyökkääjää, muuttaen yleisen palautuspalkkion määräaikaiseksi sopimukseksi. Hän tarjosi hyökkääjälle mahdollisuutta pitää puolet varastetuista varoista, mikäli loput palautetaan kahden päivän kuluessa.
Well played. We are willing to offer a 50% white hat bounty if you return the ETH to us in the next 48 hours, otherwise we will pursue all available legal and law-enforcement options.​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Jaredfromsubway.eth pic.twitter.com/2eXYrH7X5b
— Jaredfromsubway.eth (@jaredsmev) June 22, 2026
Tämä ehdotus merkitsee selvää kiristystä. Siitä huolimatta tiet voivat silti johtaa hiljaiseen ratkaisuun virallisten oikeuskanavien ulkopuolella.
Kesäkuu 2026 on yksi kryptosektorin heikoimmista turvallisuuskuukausista
Jaredfromsubway-hyökkäys on osa laajempaa kasvua. Hyökkäyksiä on tänä kuukautena tehty yli 20 kertaa eri kryptoverkoissa, kohteina on ollut siltoja, vanhoja holveja ja automatisoituja treidausjärjestelmiä. Thetanuts-holviin aiemmin tässä kuussa kohdistunut hyökkäys osoitti, että vanhat DeFi-sopimukset säilyvät hyökkäyspintoina pitkään käytön päättymisen jälkeenkin.
Myös yleiset olosuhteet lisäävät riskiä. Kun vipuvaikutus on 2021 tasolla ja lukittujen varojen arvo laskee, automaattisten järjestelmien virhemarginaali kapenee. Huolelliset hyökkääjät, jotka valmistautuvat pitkään, huomaavat MEV-infrastruktuurilla olevan poikkeuksellisen suuret riskit.
Hyökkäys lisää Ethereum-verkon paineita vuonna 2026
Tämä tapaus osuu hankalaan kohtaan myös koko Ethereumille. Ethereum Foundation menetti toisen yhteisjohtajansa tänä vuonna, ja tammikuun jälkeen on lähtenyt ainakin kahdeksan johtavaa henkilöä. Entinen avustaja varoitti, että ydin-kehitystä uhkaa 30 miljoonan dollarin rahoitusvaje muutaman kuukauden sisällä. Sijoittaja Tom Lee piti näitä huolia liioiteltuina.
Suuret MEV-hyökkäykset lisäävät entisestään Ethereum-infrastruktuurin tarkastelua. Tämä tapahtuu aikana, jolloin hallintorakenteet ovat jo valmiiksi paineen alla. Yhteensä tapahtumat korostavat, kuinka verkko tasapainottelee useiden haasteiden keskellä vuoden 2026 toisella puoliskolla.
Skatīt tulkojumu
Keir Starmer eroaa Trumpin ennakoituaan Ison-Britannian johtajan lähdönYhdistyneen kuningaskunnan pääministeri Keir Starmer erosi tänään. Hän jätti tehtävänsä sekä puolueen puheenjohtajana että hallituksen johtajana sen jälkeen, kun Labourin kansanedustajat nousivat avoimeen kapinaan hänen johtamistaan vastaan. Trump ennusti tätä liikettä vain päivää aiemmin. Truth Social -julkaisussaan lauantaina hän totesi, että Starmer epäonnistui pahasti energia- ja maahanmuuttopolitiikassa. Lisäksi hän vaati Yhdistyneen kuningaskunnan avaavan Pohjanmeren öljyn. Starmer eroaa Labour-puolueen kapinan seurauksena Starmerin kausi päättyi nyt, vaikka se alkoi historiallisella Labourin murskavoitolla vuonna 2024. Tämän jälkeen puolue menetti yli 1 000 kunnanvaltuustopaikkaa toukokuun paikallisvaaleissa. Noin 100 Labourin kansanedustajaa lähetti Starmerille virallisen kirjeen antaen tukensa hänen erolleen. Watch live: My statement. https://t.co/MX7ga3FRGq — Keir Starmer (@Keir_Starmer) June 22, 2026 Keir Starmer. Source: X Sosiaaliuudistusehdotukset lisäsivät sisäistä kitkaa. Samoin Peter Mandelsonin nimitys Yhdysvaltojen lähettilääksi. Hänen yhteytensä edesmenneeseen Jeffrey Epsteiniin herättivät voimakasta kritiikkiä kansanedustajilta ja syvensivät jakolinjoja hallituksessa. Starmer vahvisti uutisen omalla X-tilillään maanantaiaamuna. Hän kertoi laativansa aikataulun lähdölleen ja käynnistävänsä virallisen Labourin johtajuuskilpailun. Pohjanmeren kieltoa pidetään Keir Starmerin suurimpana virhearviona Marraskuussa 2025 Iso-Britannia kielsi kaikki uudet Pohjanmeren öljyn ja kaasun etsintäluvat. Siitä tuli suurin talous, joka ryhtyi tähän toimenpiteeseen. Kannattajat pitivät ratkaisua lupauksena puhtaasta energiasta. Kritiikki kohdistui kuitenkin siihen, että Britannia jäi alttiiksi hyödykeshokin vaikutuksille. Iranin konflikti, joka alkoi vuoden 2026 alussa, nosti Brent-raakaöljyn hinnan noin 73 dollarista lähes 114 dollariin. Ofgem vahvisti tämän jälkeen 13 prosentin noston kotitalouksien energialaskuihin heinäkuusta alkaen. Keskimääräinen vuotuinen lasku nousi 1 641 punnasta 1 862 puntaan. Oxfordin Smith School laski, että täysi Pohjanmeren tuotanto olisi laskenut laskuja vain 16–82 puntaa vuodessa. Öljyllä käydään siis kauppaa globaalisti riippumatta sen alkuperästä. Trump oli tuonut esiin samat haavoittuvuudet toukokuussa 2026 viitaten epäonnistumisiin energia- ja maahanmuuttopolitiikassa. Hänen 21. kesäkuun Truth Social -julkaisunsa poisti kaiken epäselvyyden Starmerin poliittisesta kohtalosta. Mitä seuraavaksi Yhdistyneen kuningaskunnan johdossa? Samaan aikaan Andy Burnham voitti Makerfieldin täytevaalit viime viikolla saaden 54,8 % äänistä. Hänestä on nousemassa selvä ennakkosuosikki Labourin johtoon. Burnham tukee avoimesti digitaalisia omaisuuseriä ja kertoi Web3-yrittäjille haluavansa Manchesterin nousevan kryptosektorin veturiksi. Hänen kantansa on ristiriidassa nykyisen Labour-puolueen linjan kanssa. Starmerin hallitus asetti crypto-lahjoituksille moratorion puolueille maaliskuussa 2026. Brittiläiset kryptovaluutta-äänestäjät seuraavat tarkasti, miten Burnham mahdollisesti muuttaa tuota politiikkaa, jos hän voittaa johtajuuskamppailun. Ennustusmarkkinat ovat nyt selvästi kääntyneet Burnhamin kannalle. USA-Iran -öljyshokki, joka vauhditti Starmerin eroa, muodostaa nyt ensimmäisen suuren taloudellisen haasteen Labourin tulevalle johdolle.

Keir Starmer eroaa Trumpin ennakoituaan Ison-Britannian johtajan lähdön

Yhdistyneen kuningaskunnan pääministeri Keir Starmer erosi tänään. Hän jätti tehtävänsä sekä puolueen puheenjohtajana että hallituksen johtajana sen jälkeen, kun Labourin kansanedustajat nousivat avoimeen kapinaan hänen johtamistaan vastaan.
Trump ennusti tätä liikettä vain päivää aiemmin. Truth Social -julkaisussaan lauantaina hän totesi, että Starmer epäonnistui pahasti energia- ja maahanmuuttopolitiikassa. Lisäksi hän vaati Yhdistyneen kuningaskunnan avaavan Pohjanmeren öljyn.
Starmer eroaa Labour-puolueen kapinan seurauksena
Starmerin kausi päättyi nyt, vaikka se alkoi historiallisella Labourin murskavoitolla vuonna 2024. Tämän jälkeen puolue menetti yli 1 000 kunnanvaltuustopaikkaa toukokuun paikallisvaaleissa. Noin 100 Labourin kansanedustajaa lähetti Starmerille virallisen kirjeen antaen tukensa hänen erolleen.
Watch live: My statement. https://t.co/MX7ga3FRGq
— Keir Starmer (@Keir_Starmer) June 22, 2026
Keir Starmer. Source: X
Sosiaaliuudistusehdotukset lisäsivät sisäistä kitkaa. Samoin Peter Mandelsonin nimitys Yhdysvaltojen lähettilääksi. Hänen yhteytensä edesmenneeseen Jeffrey Epsteiniin herättivät voimakasta kritiikkiä kansanedustajilta ja syvensivät jakolinjoja hallituksessa.
Starmer vahvisti uutisen omalla X-tilillään maanantaiaamuna. Hän kertoi laativansa aikataulun lähdölleen ja käynnistävänsä virallisen Labourin johtajuuskilpailun.
Pohjanmeren kieltoa pidetään Keir Starmerin suurimpana virhearviona
Marraskuussa 2025 Iso-Britannia kielsi kaikki uudet Pohjanmeren öljyn ja kaasun etsintäluvat. Siitä tuli suurin talous, joka ryhtyi tähän toimenpiteeseen. Kannattajat pitivät ratkaisua lupauksena puhtaasta energiasta. Kritiikki kohdistui kuitenkin siihen, että Britannia jäi alttiiksi hyödykeshokin vaikutuksille.
Iranin konflikti, joka alkoi vuoden 2026 alussa, nosti Brent-raakaöljyn hinnan noin 73 dollarista lähes 114 dollariin. Ofgem vahvisti tämän jälkeen 13 prosentin noston kotitalouksien energialaskuihin heinäkuusta alkaen. Keskimääräinen vuotuinen lasku nousi 1 641 punnasta 1 862 puntaan.
Oxfordin Smith School laski, että täysi Pohjanmeren tuotanto olisi laskenut laskuja vain 16–82 puntaa vuodessa. Öljyllä käydään siis kauppaa globaalisti riippumatta sen alkuperästä.
Trump oli tuonut esiin samat haavoittuvuudet toukokuussa 2026 viitaten epäonnistumisiin energia- ja maahanmuuttopolitiikassa. Hänen 21. kesäkuun Truth Social -julkaisunsa poisti kaiken epäselvyyden Starmerin poliittisesta kohtalosta.
Mitä seuraavaksi Yhdistyneen kuningaskunnan johdossa?
Samaan aikaan Andy Burnham voitti Makerfieldin täytevaalit viime viikolla saaden 54,8 % äänistä. Hänestä on nousemassa selvä ennakkosuosikki Labourin johtoon. Burnham tukee avoimesti digitaalisia omaisuuseriä ja kertoi Web3-yrittäjille haluavansa Manchesterin nousevan kryptosektorin veturiksi.
Hänen kantansa on ristiriidassa nykyisen Labour-puolueen linjan kanssa. Starmerin hallitus asetti crypto-lahjoituksille moratorion puolueille maaliskuussa 2026. Brittiläiset kryptovaluutta-äänestäjät seuraavat tarkasti, miten Burnham mahdollisesti muuttaa tuota politiikkaa, jos hän voittaa johtajuuskamppailun.
Ennustusmarkkinat ovat nyt selvästi kääntyneet Burnhamin kannalle. USA-Iran -öljyshokki, joka vauhditti Starmerin eroa, muodostaa nyt ensimmäisen suuren taloudellisen haasteen Labourin tulevalle johdolle.
Skatīt tulkojumu
Goldman Sachs varoittaa elintarvikehuollon shokista Kaakkois-AasiassaGoldman Sachs varoitti, että Kaakkois-Aasiaa uhkaa ruoan saatavuuden kriisi, kun kalliimmasta öljystä ja lannoitteesta johtuva paine Lähi-idän konfliktista yhdistyy vahvan El Niño -ilmiön uhkaan vuoden 2026 loppupuolella. Sijoituspankin arvion mukaan nämä paineet voivat lisätä alueen ruoan inflaatiota keskimäärin yhdellä prosenttiyksiköllä kuuden kuukauden kuluessa, ja nousu yltää 2,1 prosenttiyksikköön vuodessa ennen kuin tilanne helpottuu. Goldman korosti, että luvut kuvaavat lisäpainetta tavalliseen kehitykseen nähden, eivätkä ole täydellinen inflaatioennuste. Miksi ruoan saatavuuskriisin riski kasvaa Varoitus perustuu Lähi-idän konfliktiin, joka on nostanut öljyn hintaa ja häirinnyt lannoitteiden toimituksia. Energia on keskeinen sekä maanviljelyn kustannuksissa että ruoan kuljetuksessa. Goldman totesi, että öljykriisi on “näkyvissä polttoaineherkissä kuluttajahintaindeksin erissä,” samalla kun nousevat lannoitteiden hinnat lisäävät viljelijöiden kustannuksia. Pankin mukaan tämä yhdistelmä pakottaa alueelliset hallitukset tekemään vaikean valinnan ruoan ja polttoaineen välillä. Goldman nosti El Niño -ilmiön seuraavaksi tärkeäksi tekijäksi. Maailman ilmatieteen järjestö arvioi, että todennäköisyys El Niño -ilmiölle kesä-elokuussa 2026 on 80 %. Todennäköisyys kasvaa entisestään, sillä järjestö uskoo El Niñon pysyvän hallitsevana, yli tai lähes 90 % mahdollisuudella ainakin marraskuuhun asti. “Mahdollinen voimakas El Niño -ilmiö vuoden 2026 lopulla voi aiheuttaa uuden ruoan tarjontakriisin juuri, kun öljyn ja lannoitteiden paineet ovat siirtymässä elintarvikeketjuun,” pankki totesi. Seuraa meitä X:ssä, niin saat uusimmat uutiset heti niiden julkaistuessa El Niño development is currently more advanced than at the same stage of previous super El Niño events in 2015, 1997 and 1982.But the oceans are much warmer now, and that means the atmospheric response to El Niño this year will be different from the past. pic.twitter.com/3tGeAeoGwP — Ben Noll (@BenNollWeather) June 18, 2026 Maat, jotka ovat kaikkein alttiimpia ruoan saatavuuskriisille Pankki korosti, että Singapore ja Filippiinit kuuluvat talouksiin, jotka ovat erityisen herkkiä maailmanlaajuisille ruoan hintaheilahteluille, koska ne ovat riippuvaisia tuontiruoasta. Maleesia ja Indonesia ovat suojassa palmuöljyn ansiosta. Ilman tätä sektoria molemmat olisivat kuitenkin ruoan nettotuojia. Thaimaa tuo yli 90 % tarvitsemastaan lannoitteesta. Tämä altistaa maan maailmanlaajuisille hintavaihteluille maatalouden panoshintojen kautta. Paineet ulottuvat alueen ulkopuolelle, sillä Intia kohtaa myös heikommat monsuunisateet, mikä saattaa vaikuttaa sen sokerin vientiin. Kuitenkin, kaikki eivät näe tilannetta kriisinä. Maailmanlaajuiset riisi- ja muiden viljojen varannot sekä sadot voivat lieventää vaikutuksia, arvioi YK:n elintarvike- ja maatalousjärjestön (FAO) ekonomisti Shirley Mustafa. Tilaa YouTube-kanavamme, niin näet johtajien ja toimittajien asiantuntija-analyysejä

Goldman Sachs varoittaa elintarvikehuollon shokista Kaakkois-Aasiassa

Goldman Sachs varoitti, että Kaakkois-Aasiaa uhkaa ruoan saatavuuden kriisi, kun kalliimmasta öljystä ja lannoitteesta johtuva paine Lähi-idän konfliktista yhdistyy vahvan El Niño -ilmiön uhkaan vuoden 2026 loppupuolella.
Sijoituspankin arvion mukaan nämä paineet voivat lisätä alueen ruoan inflaatiota keskimäärin yhdellä prosenttiyksiköllä kuuden kuukauden kuluessa, ja nousu yltää 2,1 prosenttiyksikköön vuodessa ennen kuin tilanne helpottuu. Goldman korosti, että luvut kuvaavat lisäpainetta tavalliseen kehitykseen nähden, eivätkä ole täydellinen inflaatioennuste.
Miksi ruoan saatavuuskriisin riski kasvaa
Varoitus perustuu Lähi-idän konfliktiin, joka on nostanut öljyn hintaa ja häirinnyt lannoitteiden toimituksia. Energia on keskeinen sekä maanviljelyn kustannuksissa että ruoan kuljetuksessa.
Goldman totesi, että öljykriisi on “näkyvissä polttoaineherkissä kuluttajahintaindeksin erissä,” samalla kun nousevat lannoitteiden hinnat lisäävät viljelijöiden kustannuksia.
Pankin mukaan tämä yhdistelmä pakottaa alueelliset hallitukset tekemään vaikean valinnan ruoan ja polttoaineen välillä.
Goldman nosti El Niño -ilmiön seuraavaksi tärkeäksi tekijäksi. Maailman ilmatieteen järjestö arvioi, että todennäköisyys El Niño -ilmiölle kesä-elokuussa 2026 on 80 %.
Todennäköisyys kasvaa entisestään, sillä järjestö uskoo El Niñon pysyvän hallitsevana, yli tai lähes 90 % mahdollisuudella ainakin marraskuuhun asti.
“Mahdollinen voimakas El Niño -ilmiö vuoden 2026 lopulla voi aiheuttaa uuden ruoan tarjontakriisin juuri, kun öljyn ja lannoitteiden paineet ovat siirtymässä elintarvikeketjuun,” pankki totesi.
Seuraa meitä X:ssä, niin saat uusimmat uutiset heti niiden julkaistuessa
El Niño development is currently more advanced than at the same stage of previous super El Niño events in 2015, 1997 and 1982.But the oceans are much warmer now, and that means the atmospheric response to El Niño this year will be different from the past. pic.twitter.com/3tGeAeoGwP
— Ben Noll (@BenNollWeather) June 18, 2026
Maat, jotka ovat kaikkein alttiimpia ruoan saatavuuskriisille
Pankki korosti, että Singapore ja Filippiinit kuuluvat talouksiin, jotka ovat erityisen herkkiä maailmanlaajuisille ruoan hintaheilahteluille, koska ne ovat riippuvaisia tuontiruoasta.
Maleesia ja Indonesia ovat suojassa palmuöljyn ansiosta. Ilman tätä sektoria molemmat olisivat kuitenkin ruoan nettotuojia.
Thaimaa tuo yli 90 % tarvitsemastaan lannoitteesta. Tämä altistaa maan maailmanlaajuisille hintavaihteluille maatalouden panoshintojen kautta.
Paineet ulottuvat alueen ulkopuolelle, sillä Intia kohtaa myös heikommat monsuunisateet, mikä saattaa vaikuttaa sen sokerin vientiin.
Kuitenkin, kaikki eivät näe tilannetta kriisinä. Maailmanlaajuiset riisi- ja muiden viljojen varannot sekä sadot voivat lieventää vaikutuksia, arvioi YK:n elintarvike- ja maatalousjärjestön (FAO) ekonomisti Shirley Mustafa.
Tilaa YouTube-kanavamme, niin näet johtajien ja toimittajien asiantuntija-analyysejä
Skatīt tulkojumu
XRP-härät seisovat ansalattian päällä, joka avautuu alle 1,0000 dollarinKarhumarkkinan kuvio XRP:n hintakaaviossa viittaa jyrkkään laskuun, vaikka härät tänään puolustivat rajapintaa. Puolustus perustuu vakuuttuneisiin ostajiin, jotka uskovat tämän tason kestävän. Lohkoketjudata kuitenkin osoittaa, että tämä “lattia” on ohuempi kuin moni luulee. XRP:n hinta muodostaa karhumarkkinan kuvion 12 tunnin kaavioon XRP:n 12 tunnin kaavio paljastaa “head and shoulders” -kuvion, joka on laskuun kääntyvä tunnusmerkki. Tämä kuvio lepää “necklinellä”, eli nousevalla tuella, joka on piirretty aiemmista pohjista. Jos tästä linjasta mennään selkeästi alaspäin, laskutrendi vahvistuu ja syvenee. Härät ovat tähän asti puolustaneet tätä tasoa, ja XRP:n hinta tänään pysyttelee juuri sen yläpuolella. Mutta pidetty rakenne ei tarkoita vielä murrettua rakennetta, joten tunnelma säilyy karhumaisena. Ennuste ohjaa kohti 0,96 dollaria, alle yhden dollarin tasolle. XRP Head and Shoulders -kuvio: TradingView Miksi ostajat kuitenkin tarttuivat juuri tuohon kohtaan? Vastaus löytyy on-chain holder -datasta. Hodlaajat ostavat notkahduksessa, panostaen tason pitävyyn Ostajat eivät olleet lyhyen aikavälin kauppiaita. XRP hodler net position change seuraa kärsivällisimpiä omistajia, jotka pitävät kolikoita vähintään 155 päivää. Se näyttää, lisäävätkö he kolikoita vai vähentävätkö omistuksiaan. Lukema nousi noin 258,95 miljoonasta XRP:stä 19. kesäkuuta noin 264,25 miljoonaan 21. kesäkuuta mennessä. Nousua tuli noin 2 %. XRP Hodler Net Position Change: Glassnode Pitkäaikaiset XRP:n haltijat ovat siis ostaneet notkahduksessa, ja tämä on todennäköisesti parantanut tunnelmaa. He pitävät neckline-aluetta vahvana tukitasona, jota kannattaa puolustaa. Usko on todellinen, mutta näkemys ei välttämättä. Cost basis -data esittää toisenlaisen näkemyksen. Miksi tuki on ohuempi kuin omistajat luulevat Kustannuspohjan jakaumaa esittävä lämpökartta osoittaa hinnan, jolla olemassa oleva tarjonta on viimeksi ostettu. Sen avulla näkee, missä todelliset tuki- ja vastustasot sijaitsevat. Tällä hetkellä noin 56,2 miljoonaa XRP:tä on ostettu lähellä nykyistä tasoa. Sitä klusteria holderit nyt puolustavat. XRP Cost Basis Distribution Current Levels: Glassnode Juuri tämän alapuolella tilanne ohenee nopeasti. Seuraavalla alueella, 1,10–1,11 dollarin kohdalla, on vain noin 24,6 miljoonaa XRP:tä, eli alle puolet ylemmästä klusterista. Jos nykyinen taso siis murtuu, huomattavasti vähemmän ostajia on alla ottamassa kiinni mahdollisen pudotuksen. XRP Cost Basis Distribution Under Neckline: Glassnode XRP:n tuki, johon holderit luottavat, on siis ohuempi kuin moni uskoo, ja patterni itsessään näyttää jo alaspäin. Todelliset testitasot löytyvät nyt hintatasojen mukaan. XRP:n hintatasot, joita seurata patternin ratketessa XRP:n hinta liikkuu noin 1,13 dollarissa, juuri 0,618 Fibonacci-tason (1,14 dollaria) alapuolella. Neckline-tuki on hieman tämän alapuolella mutta yli 1,10 dollarissa, eli 0,786-tasolla. Haluatko lisää token-tietoa? Tilaa toimittaja Harsh Notariyan Daily Crypto Newsletter tästä. Tuo 1,10 dollarin taso on kriittinen, ja cost basis -data paljastaa, ettei sen puolustamiseen löydy runsasta tarjontaa. Selkeä 12 tunnin läpimurto neckline-linjan ja 1,10 dollarin alle avaa oven 1,04 dollariin ja tavoite on 0,96 dollaria, noin 14,5 % neckline-tason alapuolella. Sen alle mentäessä katse siirtyy 0,89 dollariin. XRP:n hinta-analyysi: TradingView Nousujohteinen näkymä edellyttää, että hinta noustessaan ylittää ensin 1,14 dollaria ja sen jälkeen 1,17 dollaria. Tämä kumoaisi oikean olkapään muodostuksen. Ainoastaan nousu yli 1,29 dollarin, eli “pään”, katkaisee karhumarkkinaskenaarion kokonaan. Tällä hetkellä 1,10 dollarin taso erottaa tuetun pohjan mahdollisesta laskusta kohti 0,96 dollaria.

XRP-härät seisovat ansalattian päällä, joka avautuu alle 1,0000 dollarin

Karhumarkkinan kuvio XRP:n hintakaaviossa viittaa jyrkkään laskuun, vaikka härät tänään puolustivat rajapintaa.
Puolustus perustuu vakuuttuneisiin ostajiin, jotka uskovat tämän tason kestävän. Lohkoketjudata kuitenkin osoittaa, että tämä “lattia” on ohuempi kuin moni luulee.
XRP:n hinta muodostaa karhumarkkinan kuvion 12 tunnin kaavioon
XRP:n 12 tunnin kaavio paljastaa “head and shoulders” -kuvion, joka on laskuun kääntyvä tunnusmerkki.
Tämä kuvio lepää “necklinellä”, eli nousevalla tuella, joka on piirretty aiemmista pohjista. Jos tästä linjasta mennään selkeästi alaspäin, laskutrendi vahvistuu ja syvenee. Härät ovat tähän asti puolustaneet tätä tasoa, ja XRP:n hinta tänään pysyttelee juuri sen yläpuolella. Mutta pidetty rakenne ei tarkoita vielä murrettua rakennetta, joten tunnelma säilyy karhumaisena. Ennuste ohjaa kohti 0,96 dollaria, alle yhden dollarin tasolle.
XRP Head and Shoulders -kuvio: TradingView
Miksi ostajat kuitenkin tarttuivat juuri tuohon kohtaan? Vastaus löytyy on-chain holder -datasta.
Hodlaajat ostavat notkahduksessa, panostaen tason pitävyyn
Ostajat eivät olleet lyhyen aikavälin kauppiaita. XRP hodler net position change seuraa kärsivällisimpiä omistajia, jotka pitävät kolikoita vähintään 155 päivää. Se näyttää, lisäävätkö he kolikoita vai vähentävätkö omistuksiaan. Lukema nousi noin 258,95 miljoonasta XRP:stä 19. kesäkuuta noin 264,25 miljoonaan 21. kesäkuuta mennessä. Nousua tuli noin 2 %.
XRP Hodler Net Position Change: Glassnode
Pitkäaikaiset XRP:n haltijat ovat siis ostaneet notkahduksessa, ja tämä on todennäköisesti parantanut tunnelmaa. He pitävät neckline-aluetta vahvana tukitasona, jota kannattaa puolustaa. Usko on todellinen, mutta näkemys ei välttämättä. Cost basis -data esittää toisenlaisen näkemyksen.
Miksi tuki on ohuempi kuin omistajat luulevat
Kustannuspohjan jakaumaa esittävä lämpökartta osoittaa hinnan, jolla olemassa oleva tarjonta on viimeksi ostettu. Sen avulla näkee, missä todelliset tuki- ja vastustasot sijaitsevat. Tällä hetkellä noin 56,2 miljoonaa XRP:tä on ostettu lähellä nykyistä tasoa. Sitä klusteria holderit nyt puolustavat.
XRP Cost Basis Distribution Current Levels: Glassnode
Juuri tämän alapuolella tilanne ohenee nopeasti. Seuraavalla alueella, 1,10–1,11 dollarin kohdalla, on vain noin 24,6 miljoonaa XRP:tä, eli alle puolet ylemmästä klusterista. Jos nykyinen taso siis murtuu, huomattavasti vähemmän ostajia on alla ottamassa kiinni mahdollisen pudotuksen.
XRP Cost Basis Distribution Under Neckline: Glassnode
XRP:n tuki, johon holderit luottavat, on siis ohuempi kuin moni uskoo, ja patterni itsessään näyttää jo alaspäin. Todelliset testitasot löytyvät nyt hintatasojen mukaan.
XRP:n hintatasot, joita seurata patternin ratketessa
XRP:n hinta liikkuu noin 1,13 dollarissa, juuri 0,618 Fibonacci-tason (1,14 dollaria) alapuolella. Neckline-tuki on hieman tämän alapuolella mutta yli 1,10 dollarissa, eli 0,786-tasolla.
Haluatko lisää token-tietoa? Tilaa toimittaja Harsh Notariyan Daily Crypto Newsletter tästä.
Tuo 1,10 dollarin taso on kriittinen, ja cost basis -data paljastaa, ettei sen puolustamiseen löydy runsasta tarjontaa. Selkeä 12 tunnin läpimurto neckline-linjan ja 1,10 dollarin alle avaa oven 1,04 dollariin ja tavoite on 0,96 dollaria, noin 14,5 % neckline-tason alapuolella. Sen alle mentäessä katse siirtyy 0,89 dollariin.
XRP:n hinta-analyysi: TradingView
Nousujohteinen näkymä edellyttää, että hinta noustessaan ylittää ensin 1,14 dollaria ja sen jälkeen 1,17 dollaria. Tämä kumoaisi oikean olkapään muodostuksen. Ainoastaan nousu yli 1,29 dollarin, eli “pään”, katkaisee karhumarkkinaskenaarion kokonaan. Tällä hetkellä 1,10 dollarin taso erottaa tuetun pohjan mahdollisesta laskusta kohti 0,96 dollaria.
Skatīt tulkojumu
Ennustusmarkkinoiden Open Interest saavuttaa ennätyksellisen 1,48 miljardia dollaria urheiluvedon...Ennustemarkkinoiden Open Interest nousi ennätykselliseen 1,48 miljardiin dollariin viikolla, joka päättyi 15. kesäkuuta. Kasvu on noin kuusinkertainen viime vuoden aikana. Open Interest ei ollut ainoa saavutettu ennätys. Nimellismääräinen volyymi, viikoittaiset palkkiot ja aktiivisten käyttäjien määrä saavuttivat kaikki uudet huiput, kun FIFA World Cup nosti urheiluvedonlyönnin voimakkaaseen kasvuun. Ennustemarkkinat uuteen ennätykseen: Open Interest kuusinkertaistui a16z crypton mukaan kyseessä oli jo toinen peräkkäinen viikko, jolloin saavutettiin viikkotason huippu. Kalshi ja Polymarket muodostavat suurimman osan summasta. Pienemmät palvelut kuten Opinion, Limitless ja Myriad jäävät reilusti jälkeen. Julkaisussa kerrotaan, että toisin kuin kaupankäyntivolyymi, joka mittaa päivittäistä vaihtuvuutta, Open Interest seuraa pääomaa, jonka osallistujat pitävät sijoitettuna ja riskissä. Jatkuva kasvu osoittaa, että kauppiaat pitkittävät sijoituksiaan politiikan, talouden, kulttuurin ja krypton parissa. “Viimeaikainen nousu tarkoittaa noin kuusinkertaista kasvua viime vuodesta. Tämä korostaa sitä, että käyttäjät pitävät taloudellisia positioitaan pidempään, ja ennustemarkkinat kehittyvät kestäväksi markkinainfrastruktuuriksi”, a16z kirjoitti. Seuraa meitä X:ssä saadaksesi viimeisimmät uutiset nopeasti Ennustemarkkinoiden Open Interest. Lähde: X/a16z crypto Urheilutapahtumat vauhdittavat kasvua Kehitys ulottui myös Open Interestin ulkopuolelle. Dunen tiedot osoittivat, että viikoittaiset palkkiot nousivat ennätykselliseen 76,8 miljoonaan dollariin, ja aktiiviset käyttäjät nousivat kaikkien aikojen huippuun: 426 975. Urheilu nousi tärkeimmäksi voimatekijäksi viimeisimmän nousun taustalla. Kokonaisnimellismääräinen volyymi ennustemarkkinoilla saavutti uuden ennätyksen: 12,2 miljardia dollaria yhden viikon aikana. Erityisesti urheiluun liittyvät markkinat vastaavat 5,8 miljardista dollarista, mikä on lähes puolet kokonaismäärästä. Segmentti oli suurin volyymin tuottaja sekä Polymarketissa että Kalshissa. Ennustemarkkinoiden nimellismääräinen volyymi. Lähde: Dune Käynnissä oleva vuoden 2026 FIFA World Cup on ollut merkittävä tekijä uusien käyttäjien houkuttelemisessa näille alustoille. Vedonlyönti on kiihtynyt huomattavasti, ja osa käyttäjistä on panostanut yksittäisiin otteluihin jopa seitsemän numeroisia summia. Yhdessä tapauksessa eräs kauppias onnistui tienaamaan 9,24 miljoonaa dollaria yhdessä päivässä. Tilaa YouTube-kanavamme, niin näet johtajien ja toimittajien asiantuntijakommentteja

Ennustusmarkkinoiden Open Interest saavuttaa ennätyksellisen 1,48 miljardia dollaria urheiluvedon...

Ennustemarkkinoiden Open Interest nousi ennätykselliseen 1,48 miljardiin dollariin viikolla, joka päättyi 15. kesäkuuta. Kasvu on noin kuusinkertainen viime vuoden aikana.
Open Interest ei ollut ainoa saavutettu ennätys. Nimellismääräinen volyymi, viikoittaiset palkkiot ja aktiivisten käyttäjien määrä saavuttivat kaikki uudet huiput, kun FIFA World Cup nosti urheiluvedonlyönnin voimakkaaseen kasvuun.
Ennustemarkkinat uuteen ennätykseen: Open Interest kuusinkertaistui
a16z crypton mukaan kyseessä oli jo toinen peräkkäinen viikko, jolloin saavutettiin viikkotason huippu. Kalshi ja Polymarket muodostavat suurimman osan summasta. Pienemmät palvelut kuten Opinion, Limitless ja Myriad jäävät reilusti jälkeen.
Julkaisussa kerrotaan, että toisin kuin kaupankäyntivolyymi, joka mittaa päivittäistä vaihtuvuutta, Open Interest seuraa pääomaa, jonka osallistujat pitävät sijoitettuna ja riskissä. Jatkuva kasvu osoittaa, että kauppiaat pitkittävät sijoituksiaan politiikan, talouden, kulttuurin ja krypton parissa.
“Viimeaikainen nousu tarkoittaa noin kuusinkertaista kasvua viime vuodesta. Tämä korostaa sitä, että käyttäjät pitävät taloudellisia positioitaan pidempään, ja ennustemarkkinat kehittyvät kestäväksi markkinainfrastruktuuriksi”, a16z kirjoitti.
Seuraa meitä X:ssä saadaksesi viimeisimmät uutiset nopeasti
Ennustemarkkinoiden Open Interest. Lähde: X/a16z crypto Urheilutapahtumat vauhdittavat kasvua
Kehitys ulottui myös Open Interestin ulkopuolelle. Dunen tiedot osoittivat, että viikoittaiset palkkiot nousivat ennätykselliseen 76,8 miljoonaan dollariin, ja aktiiviset käyttäjät nousivat kaikkien aikojen huippuun: 426 975.
Urheilu nousi tärkeimmäksi voimatekijäksi viimeisimmän nousun taustalla. Kokonaisnimellismääräinen volyymi ennustemarkkinoilla saavutti uuden ennätyksen: 12,2 miljardia dollaria yhden viikon aikana.
Erityisesti urheiluun liittyvät markkinat vastaavat 5,8 miljardista dollarista, mikä on lähes puolet kokonaismäärästä. Segmentti oli suurin volyymin tuottaja sekä Polymarketissa että Kalshissa.
Ennustemarkkinoiden nimellismääräinen volyymi. Lähde: Dune
Käynnissä oleva vuoden 2026 FIFA World Cup on ollut merkittävä tekijä uusien käyttäjien houkuttelemisessa näille alustoille. Vedonlyönti on kiihtynyt huomattavasti, ja osa käyttäjistä on panostanut yksittäisiin otteluihin jopa seitsemän numeroisia summia. Yhdessä tapauksessa eräs kauppias onnistui tienaamaan 9,24 miljoonaa dollaria yhdessä päivässä.
Tilaa YouTube-kanavamme, niin näet johtajien ja toimittajien asiantuntijakommentteja
Piesakies, lai skatītu vairāk satura
Pievienojies kriptovalūtu entuziastiem no visas pasaules platformā Binance Square
⚡️ Lasi jaunāko un noderīgāko informāciju par kriptovalūtām.
💬 Uzticas pasaulē lielākā kriptovalūtu birža.
👍 Atklāj vērtīgas atziņas no pārbaudītiem satura veidotājiem.
E-pasta adrese / tālruņa numurs
Vietnes plāns
Sīkdatņu preferences
Platformas noteikumi